Elképesztő dízel a BMW-től

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2007.03.23. 04.03

Újabb kettős feltöltésű motort készít a BMW. Az erőforrás elképesztő 102 lóerő/liter arányt tudhat magáénak, pedig gázolajat kell bele tankolni.

Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.

Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.

Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a – könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő – kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.

Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.

Vélhetően megvan a 2007-es Év Motorja-díj egyik győztese, egy másikat azért adnánk az M3-as új V8-asának is.

Tavaly a világon eladott BMW-modellek több mint 40 százalékát már dízel erőforrás hajtotta. 2008-ban pedig a BMW az amerikai piacon is megjelenik dízelmotorjaival.

Nem véletlen, hogy 2007 tavasza és 2008 decembere között 14 millió eurós beruházással bővíti steyri gyárának dízelfejlesztő részlegét a BMW. A fejlesztőközpontot dr. Anisits Ferenc alapította, aki megalapozta a BMW dízelmotorok hírnevét, hiszen 15 új dízelmotor konstrukcióját dolgozta ki.

Kommentek

Buszsofőrrel hőbörgött a bunkó autós Győrben

A buszmegállóban állta el a menetrend szerint közlekedő járat útját, és szerinte ezzel nem volt gond, sőt annyira ragaszkodott igazához, hogy még a buszsofőrnek is magyarázott.

F1: Alonso könyvet ír, nem pokémonozik

Fernando Alonso elárult magáról néhány érdekességet, valamint a Forma-1-es álompárosát is megnevezte.

Halkan suhan a Hyundai új furgonja

Hannoverben üzemanyagcellás furgonról rántották le a leplet a dél-koreaiak. A null-emissziós jármű a Hyundai ix35-ös hajtásláncát kapta meg.

Csak az önrész 8 millió

Nem akármilyen teszten vagyunk túl: vezettük Horacio Pagani mester legújabb sportautó műalkotását, a 800 lóerős, 1100 Nm-es biturbó V12-vel hajtott, 1218 kilogrammos Pagani Huayra BC-t. Ára kissé borsos: 744 millió forint…

El se hiszed, hogy megy ez a kompresszoros Escalade

Egy igazi száguldó páncélszekrényt alkotott a Cadillac Escalade-ből a Henessey nevű tuningcég, ami olyan gyors, mint a legdurvább sportautók.

F1: A Honda készül a második csapatra

A Honda kibővíti angliai bázisát, hogy 2018-ra a McLaren mellett képes legyen egy második csapatot is motorokkal ellátni.

Tarolt az Audi a Hungaroringen

A hungaroringi DTM szombati futamán mindhárom dobogós helyet az Audi szerezte meg, a legmagasabb fokra Edoardo Mortara állhatott fel.

6 szolgáltatás, amit elvárunk majd a jövő autóitól

Az autóipar legfrissebb fejlesztéseiből már most látszik, hogy a nem túl távoli jövőben nem kizárólag utazásra használjuk majd az autókat.

Bármilyen autóvá át tud változni ez a furcsa négykerekű

Ennek segítségével többé nem kell tucatnyi autót összetörni, hogy látványos felvételeket nézhessünk majd a mozivásznon.

Eljött a dízelbuszok alkonya

A lengyel Solaris két új autóbuszt is bemutatott Hannoverben, a jelenleg is zajló IAA haszonjármű kiállításon. Az egyik CNG-vel megy, a másik pedig hibrid üzemű.

Michelisz a második helyről indul Sanghajban

Egyedüli hondásként Michelisz Norbi jutott be az első tízbe a kínai időmérőn, Huff és Monteiro már a Q1-ben kiestek.

Frissen restaurált F40-es Ferrari égett porrá

A Ferrari F40 kétség kívül az egyik legvágyottabb autó, amit az olaszok készítettek, így különösen fájdalmas, ha elvész akár egy darab is.