Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.

Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.

Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a – könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő – kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.

Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.

Vélhetően megvan a 2007-es Év Motorja-díj egyik győztese, egy másikat azért adnánk az M3-as új V8-asának is.

Tavaly a világon eladott BMW-modellek több mint 40 százalékát már dízel erőforrás hajtotta. 2008-ban pedig a BMW az amerikai piacon is megjelenik dízelmotorjaival.

Nem véletlen, hogy 2007 tavasza és 2008 decembere között 14 millió eurós beruházással bővíti steyri gyárának dízelfejlesztő részlegét a BMW. A fejlesztőközpontot dr. Anisits Ferenc alapította, aki megalapozta a BMW dízelmotorok hírnevét, hiszen 15 új dízelmotor konstrukcióját dolgozta ki.