Elképesztő dízel a BMW-től

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2007.03.23. 16.14

Újabb kettős feltöltésű motort készít a BMW. Az erőforrás elképesztő 102 lóerő/liter arányt tudhat magáénak, pedig gázolajat kell bele tankolni.

Ismét kiemelkedő dízelmotorokat készített a BMW, ezek a 2,0 literes blokk új változatai. A sorozat leggyengébb tagja 143 lóerős (300 Nm) lesz, míg az erősebb, a korábbi 163 helyett már 177 lóerőt (350 Nm) présel ki magából. A fejlesztés során a motorok tömegét sikerült 17 kilóval csökkenteni, most 152 kilogramm.

Mindez azonban semmi az új csúcsváltozathoz képest. Egyelőre nem tudni, 25d, vagy 2,0sd néven készül el a motor, de biztos, hogy annál is az 535d-ben, illetve az X3-ban is használt kettős feltöltésű rendszert alkalmazzák majd.

Ennek lényege, hogy egy kisebb és egy nagyobb turbót kapcsolnak a motorhoz. Alacsony fordulaton a – könnyen felpörgő, ezért a turbólyukat minimálisra csökkentő – kisebb töltő dolgozik, míg magasabb fordulatszámon a nagyobb mennyiségű levegőt a méretesebb turbó tolja a motorba.

Az eredmény hathengeres testvéréhez képest is kiemelkedő, az 1995 köbcentis blokk 204 lóerőt tud. Nem mellékesen pedig 2000-es fordulatszámnál eléri a nyomatékgörbe csúcsát, ami 400 Newtonmétert takar. Ez azt jelenti, hogy a benzineseknél is kiemelkedő 100 lóerő/liter arányt is átlépi.

Vélhetően megvan a 2007-es Év Motorja-díj egyik győztese, egy másikat azért adnánk az M3-as új V8-asának is.

Tavaly a világon eladott BMW-modellek több mint 40 százalékát már dízel erőforrás hajtotta. 2008-ban pedig a BMW az amerikai piacon is megjelenik dízelmotorjaival.

Nem véletlen, hogy 2007 tavasza és 2008 decembere között 14 millió eurós beruházással bővíti steyri gyárának dízelfejlesztő részlegét a BMW. A fejlesztőközpontot dr. Anisits Ferenc alapította, aki megalapozta a BMW dízelmotorok hírnevét, hiszen 15 új dízelmotor konstrukcióját dolgozta ki.

Kommentek

F1: Ilyen lehet a narancsszínű McLaren

Egyre valószínűbbnek tűnik, hogy Ron Dennis eltávolítása után a McLaren régi-új színt ad az autójának, visszatér a narancs. Egy grafikus már meg is álmodta, milyen lehet Alonso új autója.

F1: Helyet találtak a Red Bull-ifjoncnak

Bár Forma-1-es lehetőséget nem kapott a Red Bulltól, versenyülést azért szeretek a GP2 tavalyi bajnokának, Pierre Gaslynak 2017-re. Japánban folytatja.

Őrületes középmotoros Golf eladó, amcsi V6-ossal

Ha éppen van felesleges 1,7 milliód valami őrültségre, akkor ne keress tovább, megtaláltad. Persze a szállítás nem lesz egyszerű, és az NKH-nak is lesz egy-két szava hozzád.

Mazda MX-5 azoknak, akik nem szeretik az MX-5-öt

Biztonságérzetet adó fix C-oszloppal, a bezártság érzetét adó kemény targatetővel, komfortot adó automata váltóval is vehetnek mostantól kis Mazda roadstert azok, akik alapvetően nem is szeretik a roadstereket.

F1: Hondára vált a Sauber?

Német sajtóértesülés szerint a Sauber-csapat 2018-ra a Honda erőforrásaira válthat.

Mobillal szoktatnak le a vezetés közbeni mobilozásról

A kezdő vezetők virtuális szemüveg segítségével tanulhatják meg, hogyan reagáljanak a balesetveszélyre, és egyúttal megtapasztalhatják a helytelen viselkedés drasztikus következményeit.

Csökkent a győri Audi teljesítménye

Csökkent az Audi Hungaria Motor Kft. teljesítménye 2016-ban, 2015-höz képest 95 882 motorral és 37 231 járművel kevesebbet gyártott a cég.

F1: Alonso nem fél a szuperújonctól

A McLarennél idén bemutatkozik a GP2-t 2015-ben sosem látott fölénnyel megnyerő Stoffel Vandoorne. Fernando Alonso elismeri a képességeit, de nem tart az ifjonctól.

Csirkebuszként élednek újjá az amerikai iskolabuszok

Guatemalában számos amerikai iskolai busz kezd új életet. Az úgynevezett csirkebuszokon azonban résen kell lenniük a turistáknak.

Rábólintottak a Forma-1 megvételére

A Forma-1 kereskedelmi jogainak felvásárlására készülő amerikai Liberty Media részvényesei kedden jóváhagyták az üzletet.

F1: Na ki jelentkezett be Bottas üléséért?

A Mercedeshez igazolt Valtteri Bottas felszabadult williamses helye is vonzó volt: a pilóta honfitársa, Heikki Kovalainen négy év távollét után is szívesen visszatért volna az F1-be a kedvéért.

Meglepő autót fotóztak az M5-ösön

Vajon ki vesz amerikai piacra gyártott Passatot itthon, mikor állítólag futóműve rosszabb konstrukció, mint az európaié? Ennyivel olcsóbb lenne?

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.