Rendszámot kaphatnak a jövőben a terepmotorok, illetve a négykerekű quadok is. Könnyebb dolguk lenne az erdőőröknek, ha ezeken a járműveken is lenne valamiféle azonosító. Azonban nem hozhat biztos megoldást a quadok, crossmotorok mindegyikének rendszámmal történő felszerelése sem, hiszen az erdőben száguldozók a legtöbbször bérelt járművön teszik ezt, így a büntetést könnyen elkerülhetik, amíg a törvényekből hiányzik az üzembentartó felelősségre vonásának lehetősége. Valamint a rendszám leszerelése sem tart tovább két percnél.

Tovább bonyolítja az áldatlan helyzetet, hogy a természetvédelmi őr nem pattanhat be a szolgálati járművébe, hogy elfogja a tiltott helyen randalírozókat, hiszen akkor maga is rongálná a rábízott területet.

Az egyre több problémás esetet jegyző Bükki Nemzeti Park igazgatósága szerint nem csupán magányos ámokfutókkal van gond, hanem egyre gyakoribbak az engedély nélkül kijelölt pályákon rendezett versenyek is. Az erdőkben illegálisan száguldozó motorosok nemcsak a növényritkaságokat, a védett állatokat veszélyeztetik, hanem a kirándulókat, erdészeket, vadászokat is életveszélybe sodorhatják.

Idén a Természetvédelmi Őrszolgálat a folyamatos ellenőrzés mellett tíz nagyobb akcióra is készül, amelybe a rendőrséget és a határőrséget is bevonják.

Az üldözés és a tiltás mellett talán az is megoldást jelenthetne az áldatlan helyzetre, ha a motorsportért rajongóknak lehetőségük volna a hatóságokkal egyeztetett, de mégis természet közeli, valódi terepi kihívásokkal bíró területen hódolni a terepmotorozásnak, quadozásnak.