A tavalyi évhez viszonyítva az Állami Autópálya Kezelő Zrt. mintegy 100 millió forinttal többet, 7,6 milliárd forintot fordít a gyorsforgalmi úthálózat fenntartására – tudatta közleményében a vállalat. Ebből az összegből 4,2 milliárd jut az utak felújítására, 3,1 milliárd a hídfelújításokra és mintegy 300 millió forint az egyéb fenntartási tevékenységekre.

Májustól lehet számítani az autópályákon a munkagépek megjelenésére, az ÁAK Zrt. ekkor indítja a jelentősebb munkálatait. A felújítási program első nagyobb felvonásában a kivitelezők az M1-es autópálya bal oldalának 145 + 550. és 160 + 550. km-szelvénye közötti szakaszán újítják fel a burkolatot. A munkálatok július végéig tartanak, majd a Forma-1-es magyar nagydíjat követően ugyanezen szakasz jobb oldalán folytatódnak.

Nem ez lesz azonban a legnagyobb forgalomzavarással járó beruházás 2007-ben. Szeptember elején az M7-es autópálya törökbálinti szakaszának (az M1- M7 elválási pontjától az M0-ig) a Balaton felé vezető oldalát újítják fel. Az egy hónapig tartó munkálatok során ezt a szakaszt teljesen lezárják, kerülni az M1-es autópályán és az M0 autóúton kijelölt útvonalon lehet.

Komoly forgalomkorlátozásra kell számítani az M3-as autópálya és az M0-s autóút csomópontjának építésénél is. Március 19-től, azaz mától tíz napig a csomóponti hidak gerendáit emelik be a kivitelezők. Az első héten a bal, a másodikon a jobb pályát zárják le, mialatt a forgalmat a szemközti oldalra terelik.

Ám az ÁAK Zrt. emberei megpróbálnak minél kevesebb embernek bosszúságot okozni, ezért a reggeli csúcsidőszak alatt (reggel 5-től 11-ig) szüneteltetik a munkálatokat, így ezekben az órákban két-két forgalmi sávot biztosítanak az autósoknak. Az év folyamán többször is hasonlóan jelentős terelésére kell számítani az M3-as autópálya 13. km-szelvényénél.