Elkelt az Aston Martin, a vevő egy Dave Richards vezette arab befektetői kör. Richards a Prodrive-csapat tulajdonosaként a Subaru rali-világbajnoki részvételét vezeti, korábban pedig a BAR-Honda Forma-1-es istálló csapatfőnöke volt. A brit menedzser egy közel-keleti befektetői csoport hátterével szerezte meg a vállalatot.

175,5 milliárdért

925 millió dollár (175,5 milliárd Ft) volt a vételár, ami nem mondható magasnak a nyereségesen működő, termékeivel az utóbbi években igen sikeres sportkocsi márkáért. Összehasonlításképpen a Mol Nyrt. 2006-os nettó nyeresége 331,4 milliárd forint volt.

Ügyvezetőként továbbra is Ulrich Bez marad az Aston Martin élén, aki a Porschénál betöltött fejlesztési vezetői poszt után, némi kitérővel, felvirágoztatta az Aston Martint a Ford pénzén. David Richards az igazgatótanács elnökeként vesz részt a vállalat irányításában.

Van hova tenni a pénzt

A Ford 12 év után adta el a tönk szélén átvett brit autógyártót, 77 millió dollárnyi kisebbségi részesedést megtartva. Richards beszállásával az Aston Martin újra brit tulajdonba kerül. A Ford a bevételt a vállalat túléléséhez szükséges átalakításokra fordítja. Tavaly Észak-Amerikában 12,7 milliárd dolláros (2406 milliárd Ft) veszteséget termelt a konszern, míg az európai Ford rengeteget tett a hatékonyság javításáért és köszöni szépen, nyereséges.