A nemrég bemutatott modell orra hosszabb lett, meredek A-oszlopa, és a hátsó kerekek körüli ívek, valamint az öblös kipufogók egyaránt dinamizmust sejtetnek. Utasterét is gondosan alakították ki, az alumíniumborításain a japán rizspapír textúrája köszön vissza, faborításait pedig kiváló minőségű, különleges “bubinga” fából készítették.

Az Skyline motorválasztéka is megújult, kétféle hathengeres V-motort választhatnak a vevők. Míg a 2,5 literes kivitel 225 lovas teljesítményt kínál 268 Nm nyomaték mellett, addig a nagyobb, 3,5 literes változat 315 lóval és 365 Nm-nyi nyomatékkal büszkélkedhet.

A megfelelő sebességfokozatok kiválasztásáról ötfokozatú automatikus váltó gondoskodik, de manuális üzemmódban is használható, sőt, a sportosabb S- és SP-modelleken a kormányoszlopon lévő magnéziumból készült kapcsolókkal is megoldható a fokozatváltás.

Az új karosszéria merevebb lett az elődénél, így kevesebb rezgés és jobb hangszigetelés jellemzi, de ennek ellenére a tömege nem növekedett jelentősen.

Egyéb különlegességről is gondoskodtak a mérnökök, a technikabolondokat aktív négykerék-kormányzással kápráztatják el. Ez a rendszer a sebességtől és a kormányelfordítás mértékétől függően vezérli az első és a hátsó kerekek elfordítását.

A Nissan havonta 1000 darab Skyline eladását tervezi, a hazai megjelenéséről egyelőre nincsenek információk.

Kapcsolódó anyagok:

Új V6-os motorok a Nissan-nál
Nismo Skyline GT-R Z-Tune – Megvalósult tanulmány

Milyen is a 0-300-ra gyorsulás egy Sklyline-al?