Nem bírnak magukkal a Volkswagen AG-nál, most már mindenből szabadidő-autót faragnak. Az Audinak például ott van az Allroad quattro az A6-ból. A Volkswagennél a Polóból, a Golfból és a Touranból is faragtak egy “terepes” modellt, melyek legföljebb látványban alkalmasak arra, hogy a tulaj elhagyja velük az aszfaltozott utat.

A Skodánál már egy ideje létezik az Octavia négykerékhajtású változata, amit csak emelt karosszériájáról lehet megismerni. Idén ebből elkészítették a Scoutot, amely már küllemében is szabadidőautós.

Jövő márciustól már az új családi modellel, a Roomsterrel is nekivághatunk a természetnek. Legalábbis lélekben, a december elején bemutatásra kerülő Roomster Scout ugyanis nem több látványnál, hiszen csak elsőkerék-hajtású. A Roomster Scout egy személyautó masszív műanyag elemekkel. Tíz éve extraként számlázták a fényezett lökhárítót, ma pedig felárat kérnek azért, hogy ne fessék le.

A markáns ütközőkkel a családi autó hossza 14 milliméterrel, szélessége 11 milliméterrel, míg magassága 43 milliméterrel gyarapodott. A Roomster Scout alapáron 16 colos könnyűfém keréktárcsákon gördül, de az opciós listán 17 colos kerekek is szerepelnek. A meggyőző látványhoz hozzátartozik a hátsó lökhárító ezüstszínű betéte és az egyedi színösszeállításban készülő műszerfal.

Négyféle motor közül lehet választani, ha a Roomster Scout mellett döntünk. Van 1.4-es és 1.6-es benzines illetve a dízelt kedvelők 1.4-es vagy 1.9-es TDI-t választhatnak. Mindegyik erőforráshoz ötfokozatú manuális váltó kapcsolódik, az 1.6 16V motorhoz viszont hatfokozatú Tiptronic váltó is társíthat