2002 óta van jelen igazán a szabadidő-autók piacán a Volkswagen, akkor mutatták be a Touareget. Ez egy igazi nagytestű, minden luxussal felszerelt kocsi. Európában azonban az utóbbi pár évben egyre több városlakó érzi úgy, hogy “terepjáróra” lenne szüksége. Ők nem egy Land Rover Deefenderre vágynak, sokkal inkább egy műanyagokkal feldíszített járgányra.

A VW nem akart lemaradni, így megszületett 2003-ban a Polo Fun, ami két évvel később Polo Cross néven folytatta tovább életútját. A sorozat következő darabja az idén ősszel bemutatott Cross Golf lett. Ebben sincs négykerék-hajtás, viszont kapott fekete ütközőket és terepen kevésbé, aszfalton annál inkább használható 17 colos, peres abroncsokat.

Ugyanez jellemzi majd a legújabb VW kreációját is, amelynek ezúttal a cég hétszemélyes egyterűje teremt alapot. A Cross Tourant a Bolognai Autókiállításon mutatják be decemberben, majd a jövő évtől kezdik árusítani Európában.

Reménykedni nem kell, ez is csak egy terepjáró-imitátor, a motor erejét továbbra is csak az első kerekekhez juttatja a váltó. Aki igazi terepes autóra vágyik, az várja meg a Concept A nyomán megszülető Tiguan jövő évi bemutatóját.