Milyen rég volt már, 2003 nyarán mutatták be az új Opel Astrát, amit 2004 tavaszán már ki is próbálhattunk.

Az eltelt az időszak alatt az Opel bestselleréből eladtak 1,2 milliót. Ám 2007-re már új formában érkezik a kategória meghatározó modellje. Aki nem látja a képeken az újítás hatását, ne bánkódjon, elsőre ez szinte senkinek nem megy.

Ezért segítünk eligazodni. Figyeljék meg a krómrácsot és a hűtőrácsot, ahogy követni próbálja az Opel-nyíl vonalát. Egybedolgozták a ködlámpák feletti szemöldököt, illetve a rejtett fényszórómosó helyett most már láthatót használnak.

A motorháztető melletti hézag keskenyebb lett. Kissé módosítottak az alapmodellek lámpáin, ezek krómhatásúak lettek, míg a hátsó lámpa háromdimenziós blokk-designt kapott (akármit is jelent ez). Az Astra GTC sportosságát a jövőben méhsejtmintás hűtőmaszk erősíti, míg a Caravant alumínium tetősín díszíti.

Az utastérben sincsenek radikális változások, krómgyűrűvel tették izgalmasabbá a klíma és a rádió tekerőgombját, a műszerfalra illetve az ajtókra pedig újfajta díszlécek kerültek. A Cosmo változatnál a középkonzolon és kormányon zongoralakk festés csillog.

11-féle motor közül választhatnak az új Astára vágyók, 90 és 240 lóerő közötti teljesítményből. Két új benzines és két új dízelmotor került ezek közé. A 105 lóerős 1,6-ost 115 lóerős, és turbóval erősített 180 lóerős egészíti ki. Ez utóbbi egyébként a 2,0 literes turbómotort nyugdíjazza.

Az 1,7-es dízelmotor is szteroid kúrát kap, amitől 110 illetve 125 lóerősre erősödik. Ennek következtében a gyengébb 1,9-es dízelek eltűnnek a palettáról. 100 lóerős egyáltalán nem lesz, a 120 lóerős csak automata váltóval érhető el. Természetesen a 150 lóerős dízelmotor marad.

Hamarosan rendelhető az új Astra itthon is, az első vevői példányok valamikor 2007 februárban érkeznek meg.