A könyvnek természetesen része a részletes beszámoló a 2006-os ralibajnokság futamairól, de nem ez a nagy szám benne. A szezon legkomolyabb bukásait külön fejezetben nézhetjük vissza, és a pilóták elmesélik, hogy miért nem adta ki. A kötet készítői megnézték, hogy egy mezei autós mit tud kezdeni egy WRC-vel. A szerencsés úrvezető egy Toyota Corolla WRC-vel nyomult.

Suzuki vagy Citroën?

Bútor Róbert, aki hosszú évekig Citroën Saxókkal versenyzett, az idén hajtott Suzuki Ignis és Swift JWRC-vel hasonlítja össze korábbi versenyautóját. Spitzmüller Csaba, aki az utolsó futamig esélyes volt a bajnoki címre, az idén nyüstölt WRC-ket mutatja be, a Peugeot 206-ot, a Ford Focust és a Mitsubishi Lancert.

Mesélnek a ladás királyok

Jövőre már csak a H-csoportban indulhatnak Lada raliautók, ebből az alkalomból sok ladás király emlékszik vissza a ruszki technikával végigfarolt évekre. Taki bácsi nincs köztük, de Balázs Öcsi és az idősebb Hideg igen.

A könyv talán legeredetibb anyagában különböző Skodák gyorsulását hasonlították össze. A spektrum két végén egy Skoda S 100 raliautó és az Octavia WRC állt.

Walter Röhrl is ilyennel ment

Akit a régebbi versenyautók jobban vonzanak, azoknak szól a bemutató a Historic mezőnyben rajtoló csapatokról és autókról, többek között egy Opel Asconáról. Ezzel a típussal Walter Röhrl és navigátora 1974-ben rali Európa-bajnokságot, 1982-ben pedig rali vb-t nyert. A Rallye 2006 évkönyvben hosszabb beszélgetés szerepel Büki Ernő navigátorral, aki főleg a hatszoros abszolút bajnokról, a 41 évesen elhunyt Ranga Lászlóról mesél, számos képpel a közös időkből.