Mindössze 33 kg-ot nyom az új 2.8 FSI blokk, köszönhetően annak, hogy alumíniumöntvényből készült. Ez azonban nem gátolja meg abban, hogy jól teljesítsen: 210 lóerőt tud felmutatni, amihez 280 Nm-es maximális forgatónyomaték társul. Nem is akárhogy, nem egy csúcsponttal, hanem 3000-5000-es fordulatszám között folyamatosan. Ez korábban a szabályozott turbómotorokra volt jellemző, de ezúttal egy szívómotorról van szó.

A megoldás kulcsa az Audi valvelift system maga. S akkor egy kis mechanika: az új technika a szelepemelés kétfokozatú szabályozására szolgál. A rendszer a szívóoldali vezérműtengelyek egymás mellett két különböző bütyökprofilt hordoznak, egyiket a kisebb, a másikat a nagyobb szelepemeléshez, közöttük tengelyirányú csúsztatással váltanak. Az egység pozíciójának változtatásával a szívószelepek a pillanatnyi terhelési állapot szerint vezérelhetők.

Az Audi valvelift system szelepemelési rendszer így mintegy 10 százalékkal mérsékli az üzemanyag-fogyasztást. Az Audi A6 modellben az MVEG-cikluson mindössze 8,7 liter 95-ös benzint fogyaszt 100 kilométeren.