Anno még a hármas modellfrissítésekor, 1995-ben mutatta be a BMW első szekvenciális váltóját a 321 lóerőre erősített M3-asban. A vezetőnek elég volt a váltókart pöcögtetni, kuplungolnia sem kellett. Ezt követően az SMG (Sequential M Gearbox) második generációja került előbb az új M3-asba, majd a Z4-be. Ekkor már a kormány mögötti fülekkel is lehetett kapcsolni.

Ezeket az autókat a vevők kérhették kézi váltóval is, ám a 2004-ben bemutatott BMW M5-ös kizárólag a hétfokozatú SMG III-mal került forgalomba. Legalábbis eddig! A 2007-es modellekhez ugyanis hagyományos váltót is választhatnak a megrendelők. A H kiosztású váltó hatfokozatú, és kettős tömegű lendkerék tartozik hozzá. A kocsi ára nem változik, úgyhogy ez egy ingyenes opció.

Bár általában mi is sportosabbnak tartjuk a kuplungos nyomatékváltókat, de ebben az esetben a bajorok minden jóval ellátták a szekvenciális váltót. A versenyzőket kivéve az SMG kapcsolási sebessége messze leveri a halandókat, visszaváltáskor automatikus gázfröccsel segíti a fokozatok közötti átmenetet. Emellett van hozzá rajtautomatika is, amellyel ideálisan lehet gyorsulni.

Azért sincs túl nagy szükség a kézi váltós modellre, hogy rákuplungoljunk a motorra – a BMW V10-es erőgépe ugyanis 507 lóerős. Arról nem tudunk, hogy a kézi váltót vajon az M5 technikájára épülő M6 kupé is megkapja-e.