Bár a brit autógyártás egyik utolsó mérföldköveként a Rover is kínai tulajdonba került, Angliában továbbra is nagy hagyománya van az autókészítésnek. A Bentley ugyan a Volkswagené a Rolls-Royce meg a BMW tulajdona, de sok-sok kis manufaktúrában készítenek még különleges autót.

Ezek közül az egyik a Bristol. A hatvanéves cég kézzel építi autóit, az utasteret a bőr és a fa határozza meg, míg a külsőt igyekeznek több-kevesebb sikerrel sportosan kialakítani. Sehol a világon nincs kereskedésük, aki ilyet akar, az hívhatja a telefonszámukat, ((44) 0207 603 5554) vagy elmehet Londonba.

Jelenlegi modelljük a Fighter, melynek orrába 8000 köbcentis motort építenek. A Chrysler Vipertől érkező erőforrás, 525, 550, 628, majd legutóbb már 660 lóerős teljesítményt tudott. Mindezt mai áron 99,6 millió forintnak megfelelő összegért. Ám a Bristol most gondolt egyet, és egy igazi fenevadat készített az autóból. Lehet, hogy a Heffnertől vették az ötletet, de két turbót aggattak az eredetileg teherautókhoz tervezett blokkra.

Ennek aztán lett hatása! Megszületett a Bristol Fighter T. 1012 lóerő, illetve 1400 newtonméter indul meg a hátsó tengely felé a hatfokozatú váltó használatával. Hogy valaki képes-e uralni a kocsit, illetve, hogy a gumik élettartam meddig tart, nem tudni, de állítólag 3,5 másodperc elég nullától 100-ig.

Gondolhatnánk, hogy ez a hatalmas teljesítmény elég lehet a Bugatti Veyron 1001 pacija ellen, de nem. Bár a gyártó állítja, a kocsi 435 km/ órás végsebességre is képes lenne, ami jócskán több mint a Veyron 407-e, de biztonsági okokból 362 km/óránál nem lehet gyorsabban száguldozni. Hahó emberek! Németországon kívül 130-as sebesség korlátozás van autópályán.