Az egyre bonyolultabbá váló biztosítási tarifák és az új biztosítok megjelenése nagymértékben felértékelhetik a biztosítási alkuszok munkáját. A megkérdezett szakértők többsége úgy véli, a jelenlegi gazdasági helyzet miatt az ügyfelek árérzékenysége tovább növekedett, ezért a mostanában biztosítást váltók száma az egy esztendővel ezelőtti 360 ezerről, akár félmillióra is növekedhet. Ez tovább erősítheti a független biztosítási alkuszok szerepét, akiken keresztül kötötték az eddigi kötelezők több mint felét.

Mintegy 3,6 millió gépjárművet érint az éves kötelezőbiztosítás kampány, nem véletlen tehát, hogy a biztosítók újabb és újabb módszerekkel próbálnak minél nagyobb darabot kihasítani ebből az óriási piacból.

Az egyre összetettebb, speciális kedvezményeket is kínáló díjtarifák mellett az idén új értékesítési csatornák nyíltak, és megjelentek az új ügyfelek számára biztosított kisebb-nagyobb ajándékok is.

Így a díjtáblázatok értelmezésével nem csak a biztosítóváltásra készülő félmillió ügyfélnek kínálnak segítséget a biztosítási alkuszok, hanem a korábbi cégnél maradók számára is tudnak tanácsokat adni.

A szakemberek közreműködnek a teljes biztosítási folyamat lebonyolításában, tájékoztatást adnak a biztosítási módozatokról, díjakról, a kedvezmények értékéről, a szolgáltatások minőségéről is. Megbízás esetén a teendők nagy részét is elvégzik, de káreseménykor az ügyintézésben is közreműködnek. Az alkuszi szolgáltatások a biztosítási termékek díját nem befolyásolják.