Nem tudni még, mit is tud, de ha olyan jó lesz mint az elődje, akkor már jól járunk vele. Bár az új MINI Cooper S-ben már nem kompresszoros, hanem turbós motor lesz, ha az általános trendeket követi a cég, akkor erősebb lesz elődjénél, azaz több mint 210 lóerőre lehet készülni!

Ám addig is be kell érni az első fotókkal és némi információval. Ahogy eddig mindig, az új Works változat is egyedi spoiler-szettet kap. Rögtön látni különbséget a nagyobb légbeömlőről, de újak a küszöbök és a hátsó ütköző is. A leglátványosabb elem azonban a tetőre ültetetett szárny, melyet a versenysport jegyében karbonból formázták meg.

19 colos magasfényűre polírozott ötküllős felnik és alacsony profilú gumik kerülnek a csúcs MINI-re, de a gyorsabb kanyarvételért sportfutóművet illetve toronymerevítőt is kapott picike. Szénszálas anyagból készül az intercooler hűtőnyílás a motorháztetőn, ugyanúgy, mint a külső visszapillantók borítása.

Nem kevésbé lesz versenyautós az utastér sem: karbon betétek a műszerfalra, az ajtókra, felárért pedig versenyüléseket kaphatunk, melyek igazán különlegesek, mert oldallégzsákok is vannak a kocsiban. Újdonságként a fordulatszámmérő alatt 11 tagú LED-sor figyel, ezen a középső zöldtől a sárgákon át a szélső pirosak felé futó fény jelzi a pilótának, hogy megérett az idő a váltásra.

Az sem változott, hogy a MINI-k még úgy is megőrzik gyári garanciájukat, ha a John Cooper Works tuning csomaggal is rendelik meg azokat. Erre azonban a jövő év végéig még várni kell: csak a 2008-as modellévtől készülnek a kocsik.

Visszatekintés:

John Cooper autóversenyző a 40-es évek végén hívta életre cégét, amely versenyautókat készített. Gyártottak orrmotoros Formula-2-es versenyautókat, melyben még Juan Manuel Fango is ült. Az ötvenes évek végén tértek át a farmotoros versenyautók gyártására, amikor a legnagyobbak, mint a Ferrari vagy a Maserati még farmotorosok voltak.

1958-ban Stirling Moss megszerezte az első futamgyőzelmet egy John Cooper-féle farmotoros autóval. Jack Brabham pedig egy évre rá konstruktőri világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben szintén egy Cooper versenyautóval.

Az igazi sikert azonban a hatvanas évek hozták meg a cégnek. Ekkor kezdtek el Miniket átalakítani pálya- és raliversenyekre. Mindez olyan jól sikerült, hogy 1964 és 67 között sorozatban háromszor is ilyen autók nyerték a Monte-Carlo Ralit, ami rendkívüli elismerést, illetve ismertséget hozott a műhelynek.

A 80-as években aztán a gyár az olyan kiegészítők gyártására állt rá, melyekkel a hagyományos Miniket Mini Cooperré lehetett átalakítani. John Cooper 2000-ben halt meg, a céget fia, Mike Cooper vezeti, aki már az új MINI megjelenésekor egy erősebb változat kialakításán törte a fejét.