Tegnap írtunk Peugeot 4007-es szabadidő-autójáról. Mit tesz Isten, ma meg a Citroën hasonló koncepciójú valamilye is itt van. Nem csoda, hiszen a két cég valójában egy cég, ezért autókínálatuk között sincs nagy különbség.

Ellentétben a Peugeot változatával a C-Crosser kifejezetten harmonikus képet mutat, annak ellenére, hogy Mitsubishi alapra építették rá a Citroënre jellemző formai elemeket.

A tipikusan szabadidő-autós formával megáldott kocsi nevét a francia gyár 2001-ben, a Frankfurti Autókiállításon bemutatott négykerék-hajtású tanulmányautója után kapta.

Elsőként a Citroën új generációs, 156 lóerős 2,2-es HDi motorja kerül a kocsiba, amihez hatfokozatú manuális váltó jár. A 380 Nm-es forgatónyomatékra képes motor gazdaságos üzem mellett részecskeszűrővel próbál a környezetvédők kedvében járni. Ezen felül 30 százaléknyi biodízelt is tankolhatnak a hagyományos, ásványi eredetű üzemanyag mellé, a leendő C-Crosser tulajdonosok.

Hátsó ajtaja két részletben nyílik, így könnyebben lehet megtömni a csomagtartóját az aktív pihenéshez szükséges felszerelésekkel, sportszerekkel. Ha azonban inkább a személyszállítás az elsőrendű cél, akkor a csomagtartó padlójából elővarázsolt ülésekkel akár hét utasnak is elegendő helyet kínál a Citroën, bár a leghátsó helyeken inkább csak a gyerekek érzik magukat jól. Felnőttként inkább a második sorban foglalnánk helyet, ahol előre-hátra csúsztatható ülések várják a nagyobb termetű utasokat.

Hajtáslánca ebben a kategóriában meglepően összetettre sikerült, hiszen a vezető maga dönthet, hogy kettő, vagy mind a négy kereket hajtsa-e a motor. Ha ez nem lenne elegendő, még egy fokozat áll a rendelkezésére, amit rossz útviszonyok mellett érdemes használni.

Az új, a Mitsubishi Motors Corporation és a PSA együttműködéséből született új modell forgalmazását a jövő év nyarától kezdik meg.