Egyre több európai vevő dönt a szabadidő-autók mellett. Míg 2001-ben 325 ezer fogyott belőlük, addig 2006-ban ez a szám eléri a félmilliót is, 2009-re pedig további 35 százalékos piacnövekedés várható.

Meglepő-e tehát, ha mindenki akar egy szeletet az egyre dagadó tortából? A Renault a Párizsi Autószalonon még csak tanulmányautóval jelezte érkezést, de a PSA konszernről már régebb óta tudni, készülnek. A Mitsubishi Outlander technikáját fölhasználva dobják piacra szabadidő-autójukat. Hopp! A Peugeot már itt is van.

Bár ez még nem a gyári sajtófotó, arra holnapig még várni kell, azért egyértelmű, hogy a kész 4007-est látjuk. Az 1007 után ez lesz a második modell a Peugeot palettáján, amelyiket már nem három, hanem négyjegyű számozás jelöl.

Hátulról egy az egyben az Outlander köszön vissza, a terepjáró orrát azonban jellegzetessé teszi a hatalmas “száj”. 4,6 méteresnek ígérkezik az autó, melynek utasterében – ha követik a Mitsubishit -, 2-3-2-es kiosztásban három sorban, heten utazhatnak majd. Az utolsó sor ülései persze a padlóba hajtogathatóak. Ez egy érdekes megoldás, hiszen jelenleg csak az olyan drágább modellek kínálnak ilyen opciót, mint a Nissan Pathfinder, Mercedes GL, Toyota Land Cruiser, míg az olcsóbb Toyota RAV 4 vagy Nissan X-Trail nem.

Egyelőre egy dízelmotorról szólnak a hírek, az új Citroënekben is használt 2.2-es kerül bevetésre, de itt gyengébb, csupán 156 lóerős lesz.

Az autó elektromos vezérlésű négykerék-hajtással lesz kistafírozva, ennél alaphelyzetben csak az egyik tengely kerekei hajtottak, ám ha az útviszonyok illetve az időjárás megköveteli, a másik két kerék is beszáll a játékba.

Tavasszal a Genfi Autószalon várható a Peugeot 4007 bemutatkozása, de a vevők csak fél évvel később, ősztől juthatnak hozzá. Valószínűleg ugyanezt az utat járja be majd a Citroën-változat is, ami C7 néven kerül forgalomba.