20 éves idén

1986-ban mutatta be a BMW az első hármas kabriót, most húsz évvel később már a negyedik generációt ismerhetjük meg. A bajor cég felhagyott az eddigi trenddel és már nem vászon-, hanem fémtetővel látta el a kocsit. A háromrészes tető egyetlen gombnyomásra, vagy távirányítással, 22 másodperc alatt nyílik le. Bezárni egy másodperccel tovább tart. Mindezért ezúttal nem kér borsos felárat a BMW, nincs kézi nyitású változat.

Azt hiszem, fanatikus kabriógyűlölőnek kell ezek után lennie annak, aki az új hármas Cabrio helyett a hármas Coupét választja, hiszen itt azt is megkapja a pénzéért.

Gondoltak a borulásra

Nemcsak hűvös időben és autópályán vesszük hasznát a fém tetőnek, de a kialakítása is kecsesebb, sőt a hátsó szélvédő az elődhöz képest közel negyven százalékkal, az oldalsók pedig harmadával nagyobbak lehetnek. Az eredmény átlátható, világos utastér.

Belül négy felnőttnek jut hely, legalábbis a sajtóanyag szerint. Majd meglátjuk, ha személyesen is kipróbáljuk. Immár nem akkora újdonság, inkább az elvárt minimum egy prémium kabriónál, hogy az övfeszítők és első légzsákok mellett már fejlégzsákok is védjék az utasokat. Borulás esetén a megerősített szélvédőkeret és a hátsó ülések mögötti szenzorok által vezérelt bukókeret védi a bennülőket. Az utastér mögött 350 literes csomagtartót alakítottak ki, ha a tetőt lenyitjuk, ebből 210 liternyi használható.

Nem éget a bőrülés

A hagyományos kényelmi felszereléseken túl, mint a tévé, a navigációs rendszer, a kabriózáshoz optimalizált légkondicionáló, még a bőrülések is különlegesek. A SunReflective technológiával a bőrt képessé teszik arra, hogy visszaverje a közvetlen napsugárzás láthatatlan hullámhosszba eső részét. Ennek eredményeképpen az ülések és kormány felülete nem melegszik fel a megszokott mértékben, hanem normális hőmérsékletű marad.

Lesz miből szemezgetni a vevőknek, hiszen négy benzines és egy dízelmotorral indul a kínálat, amely később tovább bővül majd. Mindegyik benzines közvetlen befecskendezéses üzemanyag-ellátást kap. Még a négyhengeres 320i is, amely annak ellenére, hogy akár 220-szal is repíti a kocsit, állítólag beéri 6,7 literes átlag fogyasztással is. Na ez azért egy kicsit túlzásnak tűnik.

5,8 másodperc 100-ig

A többi három benzinmotor egy alapra épül, tehát már a 325i sem 2,5 literes. Mindegyik háromliteres, a két szívó 218, illetve 272 lóerős, míg a 335i néven futó csúcsváltozatot két turbóval pörgetik fel 300 lóerő fölé. Ezzel a motorral 5,8 másodperc alatt gyorsul százra az új kabrió, és csak az elektronika tiltó szava miatt nem tud 250-nél többet.

A háromliteres dízelmotor a 6,9 literes átlagfogyasztáson kívül letesz az asztalra 500 Nm-t, és 245 km/órás végsebességet. Minden motorhoz hatfokozatú manuális váltó jár, plusz pénzért persze vehetünk automatát is, de ehhez is jár a fokozatválasztás joga, amit a kormányon lévő fülekkel is foganatosíthatunk.

A jövő nyári szezonra már az új autóval tervezhetnek a vevők, bár egyelőre biztosat a hazai importőr sem tud az új kabrió magyarországi bemutatójáról.