Győző Gábor – az egyesület ügyvezető főtitkára – az MTI érdeklődésére a visszaesést egyrészt azzal indokolta, hogy a kormány megszorító intézkedései következtében várható jövedelem kiesés miatt a vásárlók részben felélik megtakarításaikat, illetve szabad pénzeszközeiket nem autó vásárlására költik. Másrészt a tapasztalatok azt mutatják, hogy az emberek tavaly év végén “előrehozták” 2006-ban esedékes autóvásárlásaikat.

Az egyesület összesítése szerint továbbra is a Suzuki a favorit hazánkban, a legtöbb új személygépkocsit és terepjárót ez a márka értékesítette. Összesen 24 749 járművet adtak el, ez 18,9 százalékkal kevesebb a 2005. évi bázishoz képest. Piaci részesedése így 17,5 százalék, míg 2005 első kilenc hónapjában még 21,1 százalék volt.

Egyes információk szerint a Suzuki inkább külföldre adja el autóit, mert a jelenlegi forint árfolyammal jövedelmezőbb ez a megoldás a cég számára. Csakhogy a nagy kereslet miatt így itthonra kevesebb autó jut.

A második legnagyobb személygépjármű- és terepjáró forgalmazó az Opel volt, 16 152 jármű értékesítésével, a harmadik helyen a Ford végzett 14 038 eladott személyautóval és terepjáróval.

A 3,5 tonna alatti haszonjárművekből 15 539 darab kelt el, ami11,5 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva. Legtöbbet, 3158 darabot a Ford adott el, 27,7 százalékkal többet, mint a bázis időszakban, és ezzel piaci részesedésük 20,3 százalékra nőtt, a 2005. I-IX. havi 17,7 százalékról, írja a FigyelőNet.