Nem kevesebb, mint huszonhat új Renault-modell jelenik meg 2009-ig. Erről Carlos Ghosn számolt be az év elején egy rendezvényen. Persze ebből csak tizenhárom lesz a teljesen új modell, de akkor is izgalmas közeljövő vár a francia gyártóra.

A félig libanoni származású Renault-vezér egy szabadidő-autóról és egy sportkocsiról is tett említést, és ő nem az a fajta, aki kamuzna. Párizsban már láttuk a 4×4-es Koleos-t, most pedig Alain Dassas, a Renault Sport vezetője, a Forma-1-es csapat elnöke jelentette be, hogy dolgoznak egy sportkocsin.

A gyártó célja, hogy egy modellben reprezentálhassa a sportban elért sikereit. Van is mit, hiszen nagy valószínűséggel 2005 után az idén is megszerzik a Forma-1-es világbajnokság mindkét bajnoki címét. Eddig a hagyományos modelleket faragták sportosra, így született a Clio RS vagy a Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26 is.

Ezzel szemben most egy új, nyitható tetejű, aprócska sportkocsiról van szó, amivel a kategória bestsellerét, a Mazda MX-5-öt veszik célba. Részleteket egyelőre nem tudni, de ha a Renault csak hátsókerék-hajtású roadsterrel tud labdába rúgni – a Peuegot 206 CC, Citroën Pluriel típusú autók nem ellenfelei a japán gépnek. Jelenleg a Megane-ból létezik nyitható tetős változat, de az teljesen más koncepcióba illik.

Korábban már volt a Renault-nak kétüléses nyitott kocsija. 1995 és 1997 között árulták a Spidert, amibe a Williams csapat által fejlesztett kétliteres, 150 lóerős motor került. A puritán kocsi nem lett igazi siker. Bár a vezetési élmény maximális volt, a kényelem viszont nulla: még a szélvédő is feláras extra volt.

2004-ben a Renault bemutatott egy tanulmányt Wind néven. Ez a kocsi egy Clio méretű, háromüléses roadster, amiből már lehetne versenyképes ellenfelet faragni. Meglátjuk.