2004-ben és 2005-ben hibátlanul futottak a rali-vb futamain a Peugeot 307 WRC versenyautók, a motorokkal soha semmi probléma nem volt. Miután a Peugeot kivonult a vb-ről, privát csapatokhoz kerültek az autók. Egy ilyen autóval indult az idei szezonban ifj. Tóth János és navigátora, Bahor Bea. És ez az autó adta meg magát legutóbb a magyar ralibajnokság utolsó futamán, a Mecsek Ralin.

Az autó gond nélkül teljesítette a pénteki prológot, majd a szabályoknak megfelelően beállították a parc fermébe, ahol elméletileg senki sem férhet az autókhoz. Másnap ifj. Tóth János az első gyorsasági szakasz után jelezte, hogy az autó motorja időnként erőtlen, majd a harmadik gyorsaságin végképp megállt.

Miután a csapat az autót ellenőrizte, sem a motor karakterisztikájával, sem beállításokkal kapcsolatban nem találtak hibát. Majd miután szétszedték, az alkatrészeknél sem találtak semmi rendellenességet. Ekkor az üzemanyagra terelődött a gyanú: megvizsgálták a csapat által használt hordókban lévő, és kocsi tankjában talált benzint is.

Előbbiről kiderült, hogy rendben van – ám az utóbbiról ez nem mondható el: a 307 WRC üzemanyagtartályából származó mintában harminc százaléknyi gázolajat találtak. A csapat szerint az autó üzemanyagtartályába valaki tizenkét liter gázolajat töltött. A komputer adatainak tanúsága szerint még péntek este az autóban 11 liter üzemanyag volt a parc fermében, ahonnan viszont 23 literrel távozott.

Hogy a zárt őrzött parkolóban ki fért hozzá az autóhoz, egyelőre nem tudni, mindenestere a csapat vizsgálatot kezdeményez az ügyben.
.