A Párizsi Autószalon legnagyobb érdeklődést kiváltó autója a Toyota Auris volt, amely a Corolla utódja lesz. Azaz nem teljesen, hiszen csak az öt és háromajtós modellek között tűnik el a Corolla név, a limuzin- és kombiverzióban megmarad.

Míg Párizsban láthattunk még egy tanulmányautót, addig Japánban most bemutatták a szedán és a kombi sorozatgyártású változatát. Előbbi a Corolla Axio, utóbbi a Corolla Fielder néven fut. Az Axio a görög “axia” kifejezésből származik, amely jó minőségű dolgot takar.

4410 mm hosszban nyúlik el a 10. generációs Corolla Sedan és nem meglepő módon pont ugyanekkora a Fielder is. A tengelytávjuk is azonos: 2,6 méter. Mindez azt jelenti, hogy az utódok pontosan akkorák, mint elődeik voltak. A csomagtartó mérete azonban így is nőtt: 459 liter a szedánnál, 403 liter a kombinál.

Miután ezek a modellek elsősorban az idősebb vevők körében kedveltek, nem is adtak nekik olyan vadul a formatervezők. Itt-ott fellelhetők ugyan az Auris jegyei, de azért markánsan jelen van a jelenlegi változat is. Amiről azonnal tudni lehet, hogy totál új modellt látunk, azok a lámpatestek, az irányjelzős visszapillantók, illetve a kocsi orr-része, ahol a motorháztető élei a hűtőmaszkon át a lökhárítóba futnak.

Egyértelműen az volt a formai változtatás célja, hogy a korábbinál is jobb minőségű autó benyomását keltse a vevőkben. S az átdolgozott utastér sem sikertelenül küzd ezért. Itt is az Auris tanulmányautónál megrajzolt vonalak tűnnek fel, az ajtóra kifutó műszerfallal és markáns középkonzollal.

Japánban minden Axio szériában kapja a tolatókamerát, valószínűleg ez nálunk nem lesz így. Ám nem csak holmi kamerával segítik a vezetőt, hanem bekerül a modellbe a Priusból ismert automata tolatórendszer is, melynél a parkolóhely kiválasztása után csak a féket és gázt kell kezelni, a kormányzást a kocsi végzi.

Olyan extrák jelennek meg a Corollában, mint kulcs nélküli ajtónyitás és indítás, vagy a radaros biztonsági rendszer – ez pásztázza a kocsi előtti utat, és ha azt okoskodja ki, hogy a vezető hiába fékez, a baleset elkerülhetetlen lesz, akkor befeszíti az öveket, hogy felkészüljön az ütközésre.

Kétféle motorral készül egyelőre az autó, mindkettő benzines. A gyengébb 1,5-ös 110 csődörrel, míg a bikább az ezernyolcas 136 lóval. Nálunk várhatóan máshogy alakul majd a kínálat, mert lesz dízel változat is. Mindkét japán négyhengeres az első kerekeket hajtja és ötfokozatú manuális váltó jár hozzájuk. Ezenkívül felárért létezik fokozatmentes automata is, ezt Európában is bevetik, viszont a Távol-Keleten létező négykerék-hajtásért az erre áhítozóknak nem árt egy imát is elrebegni.