Hódít a dízel – ezt már sokszor leírtuk -, így nem csoda, hogy az üzemanyaggyártók is ezen a téren fejlesztenek leginkább. Most a Shell alkotott, és egy újabb prémium üzemanyaggal próbál levenni minket a lábunkról. Reklámcélra mindjárt itt van az Audi R10-es, amit állítólag ilyen nafta hajtott a Le Mans-i 24 órás versenyen.

Ezzel azért már lehet dicsekedni, mivel most nyert először dízelmotorral hajtott versenyautó a verseny történelme folyamán. Megesküdni azért nem mernénk rá, hogy ugyanez a likőr dolgozott az R10-esben, de még ha mindez csak kreatív igazságkezelés lenne is, sok egyéb erénye van az új üzemanyagnak.

Például ő az első, ami szintetikus (GTL) komponenst tartalmaz. Érdekessége, hogy különböző kémia reakciók segítségével földgázból készül. Az eljárás egyébként nem új, már 1920-ban kapizsgálták ezt a technikát.

A Shell és a Volkswagen be is zsebelt néhány díjat az elért eredményekért, és az okosok szerint a jövőben a motorokat a szintetikus üzemanyagokhoz fogják fejleszteni, azok kedvező tulajdonságai miatt.

Az így készült üzemanyag tisztább a hagyományos gázolajnál, gyakorlatilag nulla a kéntartalma, és magas a cetánszáma, ami hatékonyabb égést biztosít. Pozitív tulajdonságai közé tartoznak még, hogy tisztán tartja a motort, és az élettartamát is növeli. Állítólag kifejezetten ezt szereti egy igazán modern dízelmotor. Erre esküszik. Hát csak tegye: V-Power Dieselt már októberben tankolhatunk autónkba.