1997-ben került piacra a Toyota Hiace, melynek talán legnagyobb különlegessége, hogy rendelhető volt összkerékhajtással is. A Ford Transit például jövőre lesz kapható ezzel a felszereléssel. A 2007-re felújított japán áruszállító továbbra is kérhető két- illetve négykerékhajtással is, amihez rövidebb vagy hosszabb karosszéria és erősebb motorok tartoznak.

Nem lesz szédülés

Nem fognak a vevők elszédülni a műszaki adattábla böngészésében, hiszen továbbra is csak egy 2.5-ös turbódízelből áll a paletta, kétféle teljesítménnyel. A gyengébb 95 lóerős, az erősebb motor 117 lovas. Mindkettő elmarad a konkurencia által kínált 150-170 lóerős modellektől, de legalább hozzák az Euro IV-es normát.

Hogy a külső új-e, az szó szerint nézőpont kérdése. Hátul ne keressenek újdonságot, elöl markánsabban fogott a ceruza. Kapott is a kocsi új hűtőmaszkot, lámpákat, lökhárítót és motorháztetőt. Lehet, hogy ez kevés lesz az európai konkurencia ellen.

Kályhaezüst a jómunkásembernek

Talán úgy gondolkodtak, hogy akiknek már van egy Hiace-ük, azok újra vesznek egyet, így elég a műszaki tartalom és az utastér feljavítása. A belsőnél az volt a cél, hogy a jómunkásember kényelmesebben és jobb minőségben utazzon, ezért a személyautósabbá tették azt. Ez új kormányt, üléseket és kályhaezüsttel megtüffentett középkonzolt takar.

Szériában jár a Hiace-hoz vezetőoldali légzsák és blokkolásgátló, de aki használja a jobb oldali üléseket, kérhet oda is lufit. Ezeket egyébként összehangolták az övfeszítőkkel és överő-határolókkal. A tájékozódásban a DVD alapú navigációs-rendszer segíthet, míg a jó hangulatú munkanapról – a főnök mellett – az MP3-at is játszó hifi gondoskodik.