Mégsem bővül háromtagúra a Renault-Nissan konszern, mert nem sikerült megegyezni a GM-mel a részleteket illetően. Elsősorban az okozhatta a kudarcot, hogy a Renault-Nissan nem szándékozott a GM valós piaci értékénél nagyobb összeget fizetni a részesedésért. A GM vezetői azonban megkérnék az együttműködés árát, hiszen véleményük szerint az üzleten a másik cég nyerne többet.

A korábbi elképzelések szerint Renault-Nissan 20 százalékos részesedést szerzett volna a komoly pénzügyi nehézségekkel küzdő GM-ben. A GM napjainkban még a világ legnagyobb autógyártójának számít, de a Toyota szorosan követi, és minden esélye megvan rá, hogy hamarosan átvegye a vezetést a gyártási darabszámok alapján.

Könnyen lehet, hogy a GM-mel folytatott sikertelen tárgyalások után, a szintén anyagi problémákkal küszködő Ford felé fog tekintgetni a Carlos Ghosn által vezetett vállalat.

Ghosn nyitott arra, hogy előbb-utóbb egy észak-amerikai partnerrel is kiegészítsék a Renault-Nissan vállalatcsoportot. Egyelőre azonban a szúrós szemű vezér megvárná, amíg megnyugszanak a kedélyek, és csak azután lehetne szó újabb tárgyalásokról.