Fél évvel ezelőtt adtunk hírt arról, hogy az RS 1000-es mindössze 10 darabos replika-kiadásával lép piacra a német családi vállalkozás, mára azonban az új RS 2000-es első képei is elkészültek.

A projekt Peter és Sepp Melkus nevéhez fűződik, akik az eredeti modellt és a márkanevet is jegyző, 2005-ben elhunyt egykori autóversenyző, Heinz Melkus leszármazottai.

Megőrizve a hagyományokat, az újabb modell is sirályszárnyakat kapott, azonban a gépháztető alatt a háromhengeres Wartburg motornál már valami komolyabb erőforrás kapott helyet.

Pénztárcától függően 130 és 200 lóerő közötti motorokat és hatfokozatú manuális váltót építenek a kocsikba. A motorok kellően dinamikusan mozgatják a mindössze 997 kilogrammos sportkocsit, a százas tempót 5 másodperc alatt éri el. Valljuk be, ez egy Wartburg-utódtól meglepően jó eredmény.

A sportkocsi megfelelő lassításért pedig a 17 colos kerekek mögött lapító négydugattyús féknyergek felelnek.