A Materiának nevezett modell megtervezését egy tanulmány előzte meg, ami azt vizsgálta, hogyan használják a családok autójukat, majd ennek eredményeihez igazítva alakították ki a kocsi széles határok között változtatható belső terét.

A Materia nem lett túl méretes, hossza a négy métert sem éri el. Ennek hála városi környezetben jól használható, fordulóköre mindössze 9,8 méteres. Hátsó üléseinek helyzetét is tág keretek közt lehet variálni, nem csak lehajthatóak, de 160 milliméternyit előre-hátra mozgathatók. Így akár a családra, vagy ha éppen arra van szükség csomagokra is optimalizálható a hátsó traktus elrendezése.

A kocsi elejébe is jutott újdonság, ott egy frissen kifejlesztett 1,5 literes motor kapott helyet. Biztonság tekintetében sincs szégyenkeznivalója a legújabb Daihatsunak. Elektronikus menetstabilizálóval is ellátták, de nemcsak a bent ülők épségére vigyáz, de a karosszéria kialakítása miatt a gyalogosokra is kisebb veszélyt jelent.