A kőkemény Renault-vezér Carlos Ghosn megengedte, hogy a fiúk tovább játszhassák a Forma-1-es játékukat, de semmi sincs ingyen. Nemcsak a versenyautókat értékesítik szétdarabolva, de az F1-es részvételnek is azt a célt kell szolgálnia, hogy nőjenek a cég eladásai.

Persze az lenne az igazi, ha Alonso játékszerét lehetne rásózni a vevőkre, de a fizetőképes kereslet elég kicsi volna, marad tehát a népnek az alsó középkategória. Épp ezért új modellel lepi meg Forma-1-es rajongó vevőit a Renault. A tavalyi után idén is a Mégane-ból készítettek kis sorozatú változatot. A kocsi a könnyen megjegyezhető Mégane Renaultsport 230 F1 Team R26 néven fut.

Elemezzük picit ezt a névszörnyet, ezzel a gépről is sok mindent megtudhatunk! Az R26 a 2006-os F1-es Renault kódjele, amiből ugyan kevés került a Mégane-ba, de legalább a színük közös. Mindkettőn használják a Renault versenyszínének számító sárgát. A kocsira 18 colos antracit szürke felnik kerültek.

Akinek az F1 Team magyarázatra szorul, dobjon egy mailt. A jelentkezők között féléves vezess.hu előfizetést sorsolunk ki!

Itt van még a 230, ami a kocsi teljesítményére utal, a hagyományos változathoz képest ugyanis öt lóerővel bővült a kínálat. Ez pedig némi javulást hoz a dinamikában, 0,1 másodperccel gyorsabban ér el százig az RS. Jó annak, aki ezt érezni képes.

Ám vezetési élményben biztos, hogy könnyedén veri széria társait az F1 Mégane, miután az átlagosnál is feszesebb felfüggesztést, Brembo fékeket és önzáró differenciálművet is bedobtak a sikerét, de áthangolták a kormány rásegítését is. Ezeket korábban a Mégane versenysorozatban használták.

Az előző F1-es Mégane idén januárban jelent meg, miután Fernando Alonso és a Renault átvette a vb-címért járó trófeákat. Mire hát ez a nagy sietség most? Ja persze, a spanyol ász az év végén a McLarenhez távozik. Addig üsd a vasat, amíg meleg. Aki nem tudná, Alonso a hétköznapokon egy Mégane RS-t használ…