Egyszerű a képlet: az Aston Martin sem ellensége a pénzének. Mivel Nyugat-Európa egyes országaiban létezik a rali szakágnak GT változata is, – ahol sportkocsik is indulhatnak – elkészítették hát saját versenyautójukat. A Porsche lépett elsőként, de a piacon még vannak szabad vevők. Ebben a sorozatban a résztvevők csak aszfalton és jó minőségű utakon versenyeznek.

A Subaru raliautóin és az Aston pályaautóin gyűjtött tapasztalatait ötvözte a Prodrive cég, amikor megalkotta az Aston Martin Rally GT-t. Nem akármilyen autót adnak a versengésre vágyó tehetősek kezébe, hiszen ez az autó 420 lóerős, azaz jóval erősebb, mint a rali-világbajnokság legjobbjai által terelt WRC-k. Sőt míg ott a négykerék-hajtás segíthet a nemtudáson, itt a csupán a hátsó kerekek részesülnek a jóból. Lesz nemulass, ha egyszer kitör a kocsi fara.

Persze betojni sem kell, mert a Prodrive patent felfüggesztést készített a V8 Vantage-re épülő járgányhoz, feszesebb rugókat és állítható lengéscsillapítókat építettek be. Ettől, illetve a versenygumiktól az Aston remekül tapad az útra. De ha végképp baj lenne, akkor is ott vannak a versenyautós biztonsági övek és a csövekből összeállított bukóketrec.

Egy Aston arra készül, hogy száguldjon, ám egy raliversenyen ritkán hajtanak 220 felett, a rugalmasság viszont sokkal fontosabb. Ezért rövidebbre vették a hatfokozatú váltó áttételét is, amivel a végsebességből veszítettek ugyan, de a kigyorsításkor és kanyarban is gyorsabb lehet a kocsi.

Persze szükség volt egy ütőkártyára is a vevők meggyőzésére, ezért bedobták a mélyvízbe az autót. A Subaru vb-csapatának aszfaltspecialistájával, Stéphane Sarazzinnal, (aki mellesleg 24 órás versenyeken az Aston Martinnak is vezet) a volán mögött a francia bajnokságban kipróbálták az autót – s az rögtön második lett.