A hétvégén rendezik a Forma-1-es Japán Nagydíjat. Ez a Honda és a Toyota csapatok számára az év legfontosabb eseménye. A két autógyártó folyamatos harcban áll egymással, hogy bizonyítsanak.

De ezek nem kispályások, itt nagyban megy a játék, dollármilliók forognak kockán, de az önérzet mindent visz. Jövőre már nem a Hondához kapcsolódó Suzukában, hanem a Toyota saját pályáján ( Fuji Speedway) lesz a futam. Mibe nem kerülhet egy ilyen akció!

Bár eddig ilyenről nem hallottunk, de lesz hivatalos autója is a 2006-os Japán GP-nek, mégpedig a Honda Civic Type-R Prototype. Állítólag ez lesz a piroszászlós autó, azaz, ha komoly gond van a pályán és leállítják a versenyt, ez a biztonsági autó. De kötve hiszem, hogy Bernie Ecclestone benne lenne ebben, ha baj van az Bernd Mayländer és a CLK terepe.

Hogy lehet újra prototípus egy autóból, amit már bemutattak? A válasz nem túl bonyolult, eddig azt hittük, hogy csak a ferdehátúból lesz sport modell, a szamurájok viszont összekalapálták a limuzin változatot is.

Még fejlesztik a sorozatgyártású modellt, az első vevők 2007 tavaszán pattanhatnak a vezetőülésbe. Kedves hazai rajongók, lehet irigykedni. Ebben a verdában az európai változattal szemben 19 lóerős fórban van a 2. 0 literes vas. A 220 tagú ménes mellé sportfutómű és gokartos kormányzás is jár.

Japánban a fiataloknál hódít az exhibicionizmus, itt van hát az ő autójuk. Nemcsak a kasztni, de a felnik is hófehérek, a hagyományos Civichez képest pedig egyedi spoilerekkel is felruházták a gépet.