A kétszeres ralivilágbajnok Sébastien Loeb a legutóbbi, ciprusi versenyt is megnyerte, így a következő, török futamon mindössze öt pontot kellene gyűjteni ahhoz, hogy a hátra lévő versenyektől függetlenül idén is ő legyen a bajnok. Csakhogy Loeb bringázás közben elesett, eltörte a karját, és megsérült a válla is. Bár nagyon hamar megműtötték, és az orvosok minden tőlük telhetőt megtettek a francia pilótáért, a következő futamot ki kell hagynia.

Persze ezzel még nincs veszélyben az év végi vb-győzelem, hiszen azt az öt pontot valószínűleg azonnal begyűjti, amint autóba ülhet, ám a csapata rajta veszthet. A Kronos Team, bár vezeti a konstruktőri tabellát, a nyakán érezheti a szorosan rátapadó Ford leheletét. Ez azzal magyarázható, hogy míg a Fordnál mindkét pilóta kiegyensúlyozottan gyűjtögette egész évben a pontokat, a citroënes csapatnál ez korántsem volt így.

Mert bár Loeb mindig hozta a tutit, eleinte Xavier Pons volt a csapattársa, aki általában tisztes távolból csodálta az élmenőket. Ám miután a csapatnál csak autót bérlő Daniel Sordo rendre megverte Ponst, megkapta a pontszerző pozícióját, hogy utána ő rendre hozza a nullás eredményeket. Most azonban hogy az aranytojást tojó tyúkot baleset érte, új megoldást kellett találni.

Felmerült, hogy a jelenleg privát versenyzőként Skodával induló, de korábban a Citroën csapat gyári pilótájaként dolgozó Francois Duval ugorhat be az 1-es rajtszámú Xsara WRC-be, ám mégsem ez történt. A világbajnok autót Colin McRae irányíthatja majd, aki már 2003-ban vezette a Xsarát Loeb csapattársaként.

A skót versenyző nemcsak huszonöt megnyert versenyével, illetve 1995-ben megszerzett világbajnoki címével, hanem eszement versenyzésével is elnyerte a nézők kegyét. McRae ugyanis vagy jó eredményt ért el, vagy hatalmasat esett. Innen van a beceneve is: McCrash, persze a rengetegen ismerik a nevét a róla elnevezett számítógépes játékból.

McRae olyannyira nagy hatással volt a szurkolókra, hogy amikor a Subaru ő pilótája volt, a márka jelentős piacai növekedést ért el Nagy-Britanniában az utcai autók piacán. S ahogy a pályafutása során a legtöbbször, ezúttal is Nicky Grist diktálja majd az itinert.

Képességeihez nem férhet kétség, olyannyira, hogy, amikor hosszú kihagyás után a Skoda felkérte, hogy ugorjon be egy versenyre a Fabia WRC-be, majdnem a dobogóra jutatta az addig a vert mezőnyben szereplő autót. A pletykák szerint az állítólagos műszaki hibáját, ami miatt fel kellett adnia versenyt a csapatvezetésben dúló hatalmi harc okozta. Most pedig újra bizonyíthat: nyer vagy borul.

A versenyzéstől nem távolodott el, rajthoz állt kétszer a Dakar Ralin, illetve pályaversenyeken is indult Porschével, legutóbb pedig az USA-ban tartott bemutatót egy Subaru raliautóval.