Vasárnap három órán keresztül köröztek a FIA GT sorozat versenyzői a Hungaroring aszfaltján, miután a szerencse úgy hozta, hogy a sorozat sztárjai idelátogattak. A fegyelem sokkal nagyobb volt a megszokottnál, a depó teljesen máshogy festett, mint egy átlagos gyorsasági hétvégén. Kerékcseréhez és tankoláshoz szükséges eszközöktől tarkállott a boxutca, az aszfaltot hőmérő műszerekkel pásztázták a gumiszállítók alkalmazottai. Akárcsak a F1-ben.

Álomautók tucatjai sorakoztak a boxokban, egymást érte a sok a Ferrari 430-as, vagy a 911-es Porsche . A GT 1-es kategória sztárjai az Aston Martin, a Maserati MC12-es, a Saleen, a Corvette C6R, és a fekete Lamborghini Murcielago volt.

Mivel ez egy hosszú távú verseny, nem egy pilóta hajt végig, hanem villámgyors tempóban kettő vagy három váltja egymást a küzdelem alatt. A névsorban felbukkant Karl Wendlinger, Mika Salo neve, akik korábban Forma-1-es pilóták voltak. A tempó kb. fél perccel lassabb körönként, de így is szédületes.

Nem csoda, hogy a GT 2-ben induló Palik Lászlónak és Zengő Zoltánnak gyakran kellett a tükörbe néznie, 2003-as Porsche GT3-asukban. A magyar páros jó teljesített, az utolsó helyről indultak, de hárommal előbb végeztek. A verseny leggyorsabbja egy Saleen volt, amit egy másik amerikai, egy Corvette versenyváltozata követett.

A hazai márkakupa sorozatokban is volt izgalom és látványos csata bőven, hiszen mind a Clio kupában, mind a Suzuki Swift kupában az utolsó hétvégén dőlt el a bajnoki cím sorsa. A Suzuki kupában volt egy szerencsés kimenetelű, ám igen látványos borulás, amit a publikum az óriáskivetítőkön keresztül elemezgethetett.

Az esés kivitelezője, Bakoss Bence fiatal tehetség így írta le a történteket: “A célegyenes végére sikerült megszereznem az első helyet, utána nyomtam neki, hogy minél jobban elszakadjak, csak a Mansell-kanyarban úgy tűnik, egy kicsit keveset fékeztem, ezért keresztbe álltam a kanyar közepén. Utána a műfüvön megcsúsztam, és amikor megfogott újra az aszfalt, fejre tettem a gépet.”

A Suzuki kupában a bajnok így az a Michelis Norbert lett, aki tavaly ilyenkor még a számítógép előtt terelgette a virtuális vasakat. Hasonló pályát futott be a Clio idei bajnoka, Kiss Norbert is, akit a Proex Motorsport karolt fel másfél évvel ezelőtt, és akkor a Nascaros Makairól se feledkezzünk meg. A lehetőség tehát mindenki számára adott. Legyünk autóversenyzők mi is!

A GT futam teljes eredményei megtalálhatóak a sorozat hivatalos weboldalán. A hazai futamok eredményei pedig ide kattintva.