A leggyorsabb autó – Barabus TKR

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2006.07.25. 13.30

Nem kicsivel, hanem durván veri meg a világ leggyorsabb sportautóját a Barabus TKR. Jelenleg legföljebb dragsterek vehetik fel vele a versenyt.

Nem elírás a név. Ezt az autót nem Bodo Buschmann cége, a Brabus fejleszti, hanem egy olasz manufaktúra és egy brit cég készíti hozzá a motort. Egyvalamiben azonban hasonlít a német tuningoló kocsijaira: teljesítménye brutális és menetdinamikája elképesztő. Ám a Barabus TKR mellett a Brabus Rocket is lassúnak tűnik.

Sőt, a 407-tel száguldó Bugatti Veyron sem ellenfél a kocsinak. A gyártó állítása szerint ugyanis 435 km/óra a Barabus TKR végsebessége. Elképesztő adat, hiszen a Transrapid mágnesvasút is “csak” 431 km/órára képes. Ám ez a sebesség mégis eltörpül a kocsi gyorsulása mellett. Nulláról 60 mérföld/órára (96km/óra) mindössze 1,67 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi. Ha mindez igaz, a Barabus a világ leggyorsabb utcai autója.

Ennek eléréséhez a Corvette 6.0 literes V8-as motorját vették alapul. Ehhez aztán két turbót illetve két töltőlevegő-hűtőt csatlakoztattak. Megerősítettek illetve kicseréltek csomó mindent és kész is voltak. Az eredményről egyelőre nem tudni teljesen biztosat, az biztos, hogy sok. Van ahol 1005, van ahol 1019 lóerősnek mondják a motor teljesítményét.

Persze a másik oldalról is megtámogatták a csúcssebességet, hiszen a tíz év alatt kifejlesztett Barabus váza és karosszériája is karbonszálas anyagból készült, így kocsi nagyon könnyű. Ám a gyártók nem egy teljesen puritán sportkocsit készítenek, hiszen légkondicionáló is rendelhető lesz. 300-400 darab autót szeretnének eladni a következő három évben, aminek darabjáért 440 ezer eurót (120 millió forint) kell leszurkolni.

Kommentek

Csalással vádolják a Fordot

Elégedetlen ügyfelek csoportos pert indítottak a Ford ellen, mert legizmosabb autójuk pont arra nem alkalmas, amire hirdették.

Keménytetőt kapott a Mazda MX-5

A klasszikus kanavász és a furmányos eltűnő targa után itt a harmadik tetővariáció. Sajnos nem veheti meg bárki.

Rollerrel reformálnák meg a közlekedést

Elektromosan hajtott rollereket használó közösségi szolgáltatással akarja megformálni a közlekedést egy startup cég Németországban.

Valódi divatcikké vált az autó

Igazi divattermékként kezeli legújabb limitált szériáját a DS. A DS 3 Inès de la Fressange kimondhatatlan neve kiművelt koncepciót takar.

F1: Csak a fejeket figyeljük!

Holnap az Ausztrál Nagydíj szabadedzéseivel megkezdődik a 2017-es Forma-1-es szezon. Mutatjuk a versenyzők idei sisakjait, hogy tudjuk, mikor kit látunk a pályán.

Fény derült a nyírségi permetező vonat titkára

Az összeesküvés hívők azonnal Chemtrail-t kiáltanak, ezért megkérdeztük a MÁV-t, mi is folyik ebből a vonatból.

Forma-1-es kvíz profiknak és tanulékony kezdőknek

Kened-vágod az F1-es pilóták fontos és érdekes statisztikáit? Ha igen, ha nem, itt egy kérdezz-felelek, amiből a lexikon-agyú rajongók is tanulhatnak. Tedd próbára magad!

F1: A Mercit “biztosan érdekli” Vettel

A Red Bull-fejes Helmut Marko kezdi a kavarást, azt mondja, a Mercedest egyértelműen érdekli a ferraris Sebastian Vettel 2018-as szerződtetése.

Adnál ennyi pénzt egy Bentley másolatért?

A Bentley Continental GT replika Ford Mustang alapra épült, a kivitelezéssel nincs is nagy gond, de azért látszik, hogy ez csak másolat. Kérdés, hogy megér-e ennyi pénzt.

F1: Rajthoz állhat Wehrlein Melbourne-ben

Rajthoz állhat a melbourne-i Forma-1-es idénynyitón Pascal Wehrlein, a Sauber német pilótája, miután az orvosok megadták neki az engedélyt.

F1: Egymásra mutogat Hamilton és Vettel

A szezonnyitó Ausztrál Nagydíj előtt a Mercedes és a Ferrari versenyzője is azt mondja, hogy a másikuk csapata kezdi favoritként az évet.

Itt a Suzuki, hol a Suzuki? A holttér átkozott veszélye videón

A 112 Press ismét hasznos, és tanulságos anyagot tett az asztalra, videójuk egy olyan forgalmi szituációt mutat be, ami könnyen balesetek forrása lehet.

A 6 legdrágább új autó itthon

Ezen a listán röpködnek a tízmilliók, szóval ha sok pénzed van, és nem tudod mire költsd el, van néhány tippünk.

F1: Elmaradhat az idény első balhéja

Úgy tudni, hogy a Mercedes és a Red Bull Racing a szezonnyitóra átépítette a korábban aerodinamikai szerepet is játszó felfüggesztését.

F1: Minden, amit tudni érdemes a 2017-es szezonról

Egy dolog biztosan nem lesz idén a Forma-1-ben: címvédés, hiszen Nico Rosberg visszavonult. Hogy mi lesz, mi lehet az új autókat hozó új F1-es idényben, alább soroljuk. Szezonelőzetes.

Tudod, hogyan kell helyesen parkolni? Lehet, hogy nem

Mi a különbség a parkolási pótdíj és a helyszíni bírság között? Most néhány kérdésre választ adunk.

vezess-logo

Engedélyezi, hogy a vezess.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.