A leggyorsabb autó – Barabus TKR

Szerző: Vezess.hu levél küldés 
Dátum: 2006.07.25. 01.07

Nem kicsivel, hanem durván veri meg a világ leggyorsabb sportautóját a Barabus TKR. Jelenleg legföljebb dragsterek vehetik fel vele a versenyt.

Nem elírás a név. Ezt az autót nem Bodo Buschmann cége, a Brabus fejleszti, hanem egy olasz manufaktúra és egy brit cég készíti hozzá a motort. Egyvalamiben azonban hasonlít a német tuningoló kocsijaira: teljesítménye brutális és menetdinamikája elképesztő. Ám a Barabus TKR mellett a Brabus Rocket is lassúnak tűnik.

Sőt, a 407-tel száguldó Bugatti Veyron sem ellenfél a kocsinak. A gyártó állítása szerint ugyanis 435 km/óra a Barabus TKR végsebessége. Elképesztő adat, hiszen a Transrapid mágnesvasút is “csak” 431 km/órára képes. Ám ez a sebesség mégis eltörpül a kocsi gyorsulása mellett. Nulláról 60 mérföld/órára (96km/óra) mindössze 1,67 másodperc alatt gyorsul fel a kocsi. Ha mindez igaz, a Barabus a világ leggyorsabb utcai autója.

Ennek eléréséhez a Corvette 6.0 literes V8-as motorját vették alapul. Ehhez aztán két turbót illetve két töltőlevegő-hűtőt csatlakoztattak. Megerősítettek illetve kicseréltek csomó mindent és kész is voltak. Az eredményről egyelőre nem tudni teljesen biztosat, az biztos, hogy sok. Van ahol 1005, van ahol 1019 lóerősnek mondják a motor teljesítményét.

Persze a másik oldalról is megtámogatták a csúcssebességet, hiszen a tíz év alatt kifejlesztett Barabus váza és karosszériája is karbonszálas anyagból készült, így kocsi nagyon könnyű. Ám a gyártók nem egy teljesen puritán sportkocsit készítenek, hiszen légkondicionáló is rendelhető lesz. 300-400 darab autót szeretnének eladni a következő három évben, aminek darabjáért 440 ezer eurót (120 millió forint) kell leszurkolni.

Kommentek

Így lehet ugratni egy F1-es pályán

Hockenheimben, a GP3-as futamon mutatta be Alexander Albon, hogy kell ugratni a paripát.

Agyament befutó Hockenheimben

A Német Nagydíj betétfutamaként megrendezett GP2-es versenyen 20 cm döntött az utolsó dobogós hely sorsáról. Ezt látni kell.

F1: Büntetések, változik a rajtsorrend

A Német Nagydíj versenybírói három pilótát is hátrasoroltak a hockenheimi időmérő után.

F1: A Red Bull úgy érzi, elkaphatja a Mercedest

Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint a csapat megszorongathatja a Mercedest a Német Nagydíjon, a győzelem sem elérhetetlen.

F1: Könnyekkel küszködve nyilatkozott Kvjat

A Red Bulltól a Toro Rossóhoz visszaküldött Danyiil Kvjat a teljes összeomlás szélén, lassan megváltás lenne számára az idény alatti kirúgás.

Olyan KRESZ-tábla van Budapesten, amilyen még soha

Maximálisan támogatjuk az ötletet, így talán kevesebb gázolás lesz a környéken.

Vettel: Visszaesett a Ferrari

Sebastian Vettel csalódottan vette tudomásul, hogy csak a hatodik helyet szerezte meg a Német Nagydíj időmérőjén. Valami nem stimmel a csapatnál.

F1: Rosberg több benzinnel szerezte meg a pole-t

Nico Rosberg annak ellenére szerezte meg az első rajtkockát a Német Nagydíjon, hogy a szokásosnál többet tankoltak az autójába. Az első három nyilatkozatai.

F1: Rosberg behúzta a pole-t otthon

Lewis Hamilton nem bírt Nico Rosberggel a hazai pályán, a német nyerte a hockenheimi Forma-1-es időmérőt. Red Bull-os második, ferraris harmadik sor.

F1: Hamilton megúszta a büntetést

A Német Nagydíj versenybírói Lewis Hamiltont nem, csak a Mercedes-csapatot büntették meg az utolsó szabadedzésen történt incidensért.

Ez az osztrák nő úgy mos autót, hogy megőrülsz

Láttunk már hasonló felvételt, de azokat sem értettük, ahogy most is csak bámulunk magunk elé.

Vettel csalással nyert egy mentő volánja mögött

Vajon ki volt a gyorsabb? A mentőautó világbajnokkal a volán mögött, vagy a Ferrari 488 GTB?