Modellfrissítésen van túl a SEAT Ibiza. A 2006-ra megújult autón a csomagtérfedél közepére szerelt Ibiza feliratról látni a frissebb kiadást, szemből pedig a sportosabbra rajzolt lökhárító a leginkább feltűnő. Az átdolgozás keretében az összes Ibizában 15 colosra cserélte a gyár a felniket.

A kínálat dízelmotorokból már korában átalakult, mikor az 1.9 SDI helyét átvette a 70 lóerős háromhengeres turbódízel. Dízelfronton továbbra is az 1.4 PD TDI az alapmodell, 4,7 L/100 km-es szabványos szerinti átlagfogyasztással.

Az egy decivel takarékosabb, 80 lóerős háromhengeresen kívül háromféle verzióban is létezik az 1,9 literes motor. Itt 100, 130 és a Cuprában 160 lóerővel választható a TDI alapblokk.

A háromhengeres, 12 szelepes benzinessel indul a motorkínálat a benzinesek között. A 64 lóerős motor felett jön az igen népszerű 75 lóerős 1.4 16v, majd ugyanez a motor más hangolással 100 lóerővel.

A két turbós sportmodellt, a 150 lóerős FR-t és a 180 lóerős Cupra-t az 1,8 literes ötszelepes motor hajtja, elemi erővel. A Cupra 1.8 20VT végsebessége 230 km/óra, a százra gyorsulás 7,3 másodpercig tart.