Egyre többször látható a világ különböző részein a Toyota Corolla következő generációja. Az egyelőre még elmaszkírozott autó sziluettje kevés eltérést mutat a jelenlegi modellhez képest. Ez nem is meglepő, hiszen egy sikeres autót inkább felfrissíteni szeretnek a gyártók, mint teljesen új formával ellátni.

Amikor 2001 végén bemutatkozott az új modell, a következő évben jelentősen, több mint 50 százalékkal megnőtt az eladott Corollák száma. A növekedés azóta is tart, míg 2001-ben 95 238 darabot adtak el belőle, addig tavaly 207 846 Corollát értékesítettek Európában.

Az új Corolla várhatóan nagyobb lesz elődjénél, hiszen határozottan el kell különölnie a jelentős méretnövekedésen keresztülment új Yaris-tól. A kényelmesebb utastér és a nagyobb csomagtartó mellett kissé nyújtottabb lesz a kocsi formája, ez látszik abban is, hogy az A-oszlopot megosztották és hátrébb került a visszapillantó tükör.

Vélhetően a Corolla esetében nem a bevált és a Yaris-nál is használt receptet követi a gyártó, azaz nem fordulhat elő, hogy Japánban előbb mutatják be. Vitz néven ott már árulták a kocsit és ugyanazt mutatták be Európában később Yaris néven.

Három- és ötajtós ferdehátúként érkezik először a Corolla, majd azt követően jön a limuzin és kombi. Előbbi kettő valamelyest sportosabb formát kap, hogy sikerüljön csökkenteni a Corolla vásárlóinak magas átlag életkorát. A hírek szerint a kocsi orra a Yaris-éhoz hasonlít majd. A motorok terén is lesz újdonság, miután a Toyota is bevezeti a közvetlen befecskendezéses technológiát a benzinmotorjainál, de új erőforrások kerülnek a dízelekbe is.