Új modellt mutatott be a Caterham, amely a cég első újdonsága azóta, hogy új vázat fejlesztett ki a brit sportkocsi gyártó. Sikerült 14 százalékkal növelni a karosszéria torziós merevségét, ami nemcsak a modellre épülő versenysorozatban jön jól, de az utcai felhasználók is gyorsabb kanyarvételre számíthatnak.

A kocsi orrában a Cosworth új fejlesztésű kétliteres motorja lapul. A teljesen alumíniumból készülő erőforrás legnagyobb teljesítménye 210 lóerő, turbó vagy kompresszor alkalmazása nélkül. A blokk maximális nyomatéka 203 newtonméter.

Kattintson ide a lejátszáshoz!

Ezzel az erőforrással 3,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet a Caterham Superlight R400, a végsebessége pedig 225 km/óra. Nem véletlen, hogy viszonylag kis teljesítménye ellenére ilyen jól megy a kétüléses sportkocsi, dinamizmusa a nevében is jelzett könnyű felépítésének köszönhető.

Bár a korábbi Caterham modellek sem voltak éppen túlsúlyosak, a mérnököknek sikerült további kilóktól megszabadítani a járgányt. A kocsi orr-részét és a sárvédőket karbonból készítették el, a hagyományos szélvédő helyén kompozit anyagból készült elemet találunk és az üléseket is ultrakönnyű anyagból formázták. Ennek köszönhetően a Caterham Superlight tömege mindössze 525 kilogramm, ami kiváló 400 lóerő/tonna súly/lóerő arányt eredményez.

Ezzel azonban korántsem a legdurvább Lotus Super 7 utódról beszélünk, hiszen a Caterham CSR-nek 260 lóerős motorja van. A holland Donkervoort 600 kilós és 350 lóerős Super Seven replikát is kínál.