Nevéhez méltóan a 2007-es XL7-es még nagyobb, hangsúlyosabb és erősebb lett, mint elődje. Alapként a GM konszern Theta padlólemeze szolgált, amelynek legfőbb jellegzetessége a hátsókerék-hajtás és az elöl-hátul független kerékfelfüggesztés. Ennek ellenére a japán szabadidőautó elsőkerekes lesz, de kapható összkerék-hajtással is. Szükség esetén elektronika gondoskodik a hátsó kerekek hajtásának bekapcsolásáról.

Nagyobb és erősebb motort is kapott az utód, a GM által tervezett és a Suzukinál, Japánban gyártott V6-os erőforrás 250 lóerőt teljesít. A korábbi XL7 2,7 literes motorjánál majdnem egy literrel nagyobb hengerűrtartalmú motor nem fogyaszt többet, mint elődje. A 3,6 literes, változó szelepvezérléses benzinmotor forgatónyomatéka 329 Nm.

Hogy a motorzajt és a vibrációt minél jobban elszigeteljék az utastértől, a motort négy ponton felfüggesztett bölcsőbe rögzítik, ami szintén négy ponton csatlakozik a karosszériához. A dupla kipufogórendszer tervezésekor is a csendes üzem volt a legfontosabb szempont. A rozsdamentes acélból készült csövek oldalanként külön-külön futnak a 3,5 colos kipufogóvégekig.

Ötfokozatú automatikus sebességváltóval szerelik fel a legnagyobb, akár hétszemélyes Suzukit, amely magában rejti a manuális sebességváltás lehetőségét is.

Az XL 7 külső formáját a 2005-ben, Detroitban bemutatott Concept X inspirálta, háromszög alakú fényszóró, hangsúlyos hűtőrácsa, férfias kerékjáratai mind a tanulmányautót idézik.

Első légzsákok mellett oldal- és függönylégzsák is van a kocsiban, ezen túl ABS, ESP, elektronikus fékerőelosztó és keréknyomás-figyelő gondoskodik az utasok biztonságáról. A tervek szerint 23 000 és 29 000 dollár (átszámítva 5 és 6,3 millió forint) közötti áron értékesített autó ez év végén kerülhet piacra a tengerentúlon.