A vizsgálat során 24 férfi reakcióit, szemmozgását figyelték, miközben raliszimulátor segítségével autóztak. Megfigyelték, hogy mikor semmilyen segítséget nem kaptak azzal kapcsolatban, merre kell majd fordulniuk, sokkal jobban figyeltek a vezetésre, az útra. Amikor viszont hang és vizuális utasításokat kellett követniük, kétszer nagyobb stressznek voltak kitéve.

Véleményük szerint az autós navigáció használata nagyjából annyira veszélyes, mint vezetés közben telefonálni, vagy enni. Vezetés közben a figyelem több dolog közötti megosztása a reakcióidő növekedését okozhatja.

Navigációs rendszer helyett a kutatók hagyományos papírtérképek használatát javasolják, illetve az út szélére húzódva a helyiekkel folytatott párbeszéd is segíthet, hogy a vezetők idegen helyen is megtalálják céljukat. Minden bizonnyal a tudós urak elfelejtették azt megvizsgálni, mennyivel több figyelmet, illetve időt igényel az állandó, gyakran stresszel járó félreállás, térképhajtogatás, a pillanatnyi pozíció megtalálása és a kérdezősködés, mint egyszerűen a navigációs berendezés tanácsait követni.