2007-ben kerül a piacra a Mazda CX-9, amelyet elsősorban az amerikai vásárlók igényeinek megfelelően terveztek. A formatervnél viszont nem a tengerentúlon jellemző szögletes formákat alkalmazták, hanem az ívekre szavaztak. Éppen ezért a CX-9-nél felsejlenek az RX-8-on látott formák.

Elsősorban a sok gyermekes családok számára készül a több, mint ötméteres kocsi, de a hátsó traktus praktikussága mellett a tervezők ezúttal fokozottan figyeltek a vezető igényeire, a vezetési élményre is. A jobb helykihasználás érdekében a második sor ülései 60/40, a harmadik sorban lévők 50/50 arányban ledönthetők.

Középen is kényelmesen utazhatnak a felnőttek, amiben az is segít, hogy az ülések 12,7 centiméteres távon eltolhatók. A hátsó részt persze elsősorban az alacsonyabbaknak szánja a Mazda, de a Mazda szerint a kategória legnagyobb lábterével büszkélkedhet a kocsi. Hét fővel utazva sem tűnik el a csomagtartó, ilyenkor 481 literes a poggyásztér.

Új fejlesztésű, 3,5 literes V6-os benzinmotor került a kocsi orrába. Ennek maximális teljesítménye 250 lóerő, legnagyobb nyomatéka 340 newtonméter, ami hatfokozatú automatikus váltón át jut a kerekekhez. A CX-9 rendelhető első- és összkerék-hajtással, utóbbinál a hátsó differenciálmű elé épített kuplungszerkezet gondoskodik a két tengely közötti nyomatékelosztásról, ami akár 50:50 százalékos is lehet. Felszereltségtől függően 245/60 R18 vagy 245/50 R20-as abroncsokkal szerelik a szabadidőautót.

Az utasok biztonságáról számtalan elektronikus szerkezet gondoskodik, köztük borulásgátló, kipörgésgátló, blokkolásgátló és menetstabilizáló is. Ha megtörtént a baj, akkor az első és oldalsó légzsákok mellett az első üléstől a harmadik sorig végighúzódó függönylégzsákra számíthatnak a benn ülők.