Hivatalosan is bemutatkozott ma a Bentley legújabb modellje a Continental GTC. Azok után, hogy tavaly megjelentek az első gyári információk a kocsiról, most a nagyközönség is megismerheti az új Bentley-t, amit a New Yorki-i Autókiállításon lepleztek le. Ahogy az könnyen kitalálható a GTC a GT sorozat tagja, a C betű a kabrió kivitelre utal.

Ezzel annak ellenére, hogy a Bentley exkluzív autókat gyárt, két nyitott modell is szerepel a kínálatában, hiszen a Continental GTC mellett az Azure-t is választhatják a vevők. Ám míg az Azure a maximális kényelemről, nyugalomról szól, addig a GTC a luxus mellé kiemelkedő menetdinamikát és vezetési élményt ad.

A masszív, de sportos formájú modell vászontetővel készül, az utastér 2+2 üléses. A vászontető teljes egészében az ülések mögötti részbe süllyed, ettől ugyan igazán harmonikus vonalvezetésű a Bentley, de a csomagtartója aprócska lett, mindössze 235 literes. Ez azonban vélhetően csak akkor jelent gondot, ha éppen kettőnél többen szeretnék golfzsákjaikat magukkal vinni.

Ha valaki valóban utasok szállítására szeretné használni a hátsó üléseket, akkor felárért, olyan első ülések kerülnek a kocsiba, amik hátulján 30 milliméter mély mélyedéseket alakítottak ki. Sőt ha valakinek nem lenne másik autója, amivel télen utazhatna, vagy netalán a dubai mesterséges sípályára tart, a hátsó ülések lehajthatók, hogy a sízsákban elférjenek a lécek.

Ami igazából számít, hogy tető nélkül is csavarodásmentes a karosszéria, és az ehhez szükséges plusz merevítések ellenére is rendkívül agilis a kocsi. 110 kilogrammal lett nehezebb a karosszéria, így 2495 kilót nyom a kocsi. Ez nem is véletlen, hiszen 5998 köbcentis duplaturbós motor gyorsítja a Continental GTC-t. A V12-es erőforrás legnagyobb teljesítménye 560 lóerő, amihez 650 newtonméter nyomaték társul. Nem csak vadulni lehet a kocsival, hanem suhanni is, hiszen a motor már 1600-as fordulatszámnál eléri nyomatékmaximumát.

5,1 másodperc alatt gyorsul 100 km/órára a GTC, végsebessége, viszont függ a tető helyzetétől, felcsukva 312, lenyitott állapotban 306 km/óra. Ezek eléréshez nem kell nagy varázslat, csak tövig kell taposni a pedált, hiszen a hatfokozatú automata váltó és összkerék-hajtás szerepel az erőátvitelben.

A jó útfogásról illetve a kényelemről légrugós felfüggesztés gondoskodik, aminél négy beállítás közül választhat a vezető. Azért, hogy nagy sebességnél is stabil maradjon a karosszéria, alját illetve a hátsó lökhárítót úgy alakították ki, hogy az leszorítóerőt termeljen. Akár 200 km/óra felett is száguldhat az autó komfortos beállítással, de 245 felett az elektronika automatikusan sportüzembe vált, és leülteti a karosszériát.

Megállásnál is bízhatunk a Bentley-ben, hiszen szériaautóknál ennél nagyobb féktárcsákat nem alkalmaztak még a gyártók, előre 405 milliméteres tárcsák kerültek. Hátul megelégedtek 335 milliméteres tárcsákkal.