Maga az ötlet egy híres japán gyűjtőtől származik, akinek gyűjteményében már számos nagy értékű, régi autó található. Ő kereste meg a Zagato-t, hogy építsen az 575M-jének olyan karosszériát, amely hasonlít az 1956-os 250 GTZ-re.

A Zagato rögtön beszámolt a tervről a Ferrarinak is, mint remek alkalomról a modell ötvenéves jubileumának méltó megünneplésére. Alapként az olasz gyár 575 Maranello modellje szolgál. Az 575 GTZ – az elődhöz hasonlóan – teljes egészében alumínium karosszériával készül majd.

Két színű fényezést kap majd az autó, és számos az 50-es, 60-as években megszokott megoldás köszön majd rajta vissza, többek között a Zagato védjegyének számító dupla buboréktető is.

Az új modellt, amelyből csupán egyetlen darab készül, várhatóan április végén mutatják be Olaszországban, a Villa d’ Este-ben rendezett oldtimer szépségversenyen.