2004-et a Dacia még 72,3 millió eurós veszteséggel zárta, ebből 59 millió volt az üzemi veszteség, de ez tavaly megváltozott. A francia Renault autógyár másik két márkájának általános gyengélkedése közben tavaly szinte a Dacia “húzta” a céget.

A Renault tavaly 1,7 százalékkal, 2,53 millió autóra növelte ugyan értékesítését, de a fő Renault márkából 2,6 százalékkal visszaesett az értékesítés, 2,25 millióra. Nyugat-és Közép-Európában 4,6 százalékkal csökkentek az eladások és a Renault piaci részesedése 10,8 százalékról 10,3 százalékra fogyatkozott.

A Dacia ugyanakkor, az olcsó a Logan sikere nyomán, a tavalyelőttihez képest 70 százalékkal, 163 723 kocsira növelte értékesítését tavaly. 2005 volt az első teljes év, amikor a Dacia a Logant gyártotta.

A Dacia autógyár 1,9 milliárd eurós forgalmat tervez 2007-re, majd 2,3 milliárd eurósat 2008-ra. A vállalat az idén bővíti a gyártókapacitásokat, erre utal az is, hogy a következő két-három évben a jelenlegi 11 500-ról 13 000-re tervezik növelni a gyárban dolgozók számát.

A Renault összesen 630 millió eurót fektetett be a gyárba 2005 végéig, az idén 150 millió eurót tervez beruházni. Ezen kívül 215 millió eurót szánnak Pitestiben egy sebességváltógyárra, ahol 600 új munkahely létesül, írja a FigyelőNet .