Egy évvel a Swift után a Suzuki újabb modell világpremierjét tartotta Genfben. Míg a Swiftet Kínában, Indiában és Japánban is gyártják, az SX4 kizárólag hazánkban készül majd. Az autóhoz közelítve látni, hogy az SX4 a kompakt családi autók és a szabadidőautók között mozog. Karosszériája érezhetően magasabb a normál személyautókénál, ami javít a térkínálaton is. Hátul a nagyobbra nyúltak is gond nélkül elférnek.

Kattintson ide a lejátszáshoz!

Kár, hogy az autó variálhatósága ennyire korlátozott. A hátsó üléstámlát osztottan lehet előrehajtani, de ennyiben ki is merül az átrendezhetőség, ráadásul lehajtott támlákkal nem adódik sík csomagtartó. Jó volna egy eltolható hátsó üléspaddal részben kompenzálni a vásárlókat a 270 literes csomagtartóért. Ez túl kicsi családi használatra, ennyit vagy akár ennél többet a kisautók szoktak felmutatni.

Az anyagminőség ránézésre egészen jó, a műanyagok a műszerfal tetején nem pihe-puhák, de látszik, hogy az árkategórián belül figyeltek a minőségi összképre az utastérben. Az SX4-ben viszonylag jól ül az ember, de tengelyirányban állítható kormány ebben a Suzukiban sincs.

Legjobban a formaterv és a jó térkínálat mellett a sebességváltó tetszett első beülésre. A kiállított autókban erő kellett a kapcsoláshoz, de a váltókar nagyon pontosan mozgatható a fokozatok között. Az újdonság 2,7 millió forinttól kapható itthon, motorválaszték és részletek itt.

A Suzuki a közeljövőben beszáll a nagy WRC-k közé is a Junior WRC mezőnyben az Ignis-szel és a Swifttel elért sikerek után. Genfben le is lepleztek egy SX4 WRC-nek tűnő tárgyat, de kicsit aláhajolva azt látni, hogy az én Audi 80 quattróm közelebb áll egy WRC-hez, mint az SX4 WRC Concept. A tanulmányautóban ugyanis nem megy hátra kardán, tehát összkerék-hajtásról a kiállított autó esetében nincs szó. Ettől függetlenül a gyár biztosan dolgozik a rali világbajnokság királykategóriájában induló versenyautón, épp csak ide nem azt hozták, hanem egy nagyon vagány makettet.