Steppe néven tanulmányautót mutatott be a Dacia. Ha az élőben kimondottan jól mutató kocsiról képzeletben leszereljük az optikai kiegészítőket, előttünk áll az idén év végén érkező Dacia Logan kombi.

A név magyarul sztyeppét, tehát füves pusztaságot jelent. Ehhez illik a gyár szerint a koncepcióautó tágassága, amit átörökít a sorozatgyártású modellre is. A csomagtér ügyében sok jót ígér a tanulmány, a maximális térfogat 1,7 köbméter. Berámolni az egyetlen kapcsolóval nyíló, szimmetrikus ajtófeleket kinyitva lehet. A hátsó utasoknak a sok helyen kívül a fejtámlákba épített képernyő is jut, amin DVD-t nézhetnek.

Kívülről rendesen körbevasalták műanyaggal az autót, amelynek csinos metálszíne a Volvo óceán kékjére hasonlít. A csomagtérajtó ablaka kitámasztható, ami valószínűleg kis zaj mellett nagyban javítja az utastér szellőzését szép kora nyári időben. A 447 centis autót tükörbe épített irányjelzők és 17 colos felnik dobják fel. A Logan tanulmány egyik érdekessége a xenon fényszóró, kérdés, hogy ez az ötlet eljut-e a sorozatgyártásig.

A Dacia sokat erősödött 2005-ben. Tavaly 164 000 Dacia talált gazdára, a növekedés 2004-hez képest 70 százalék. Ez az ütem akár tartható is lesz, mivel idén megkezdődik a Logan sorozatgyártása Iránban. A Logan kínálat idén a 4,7 literes átlagfogyasztású 1.5 dCi modellen kívül év végén kombiváltozattal és kisáruszállítóval bővül.