A Volvo úgy döntött, elárasztja a közönséget újdonságokkal a 2006-os év elején. Nemsokára kapható a már korábban bemutatott keménytős kabrió, a C70-es, megújul a legelegánsabb modell, az S80, valamint egy Golf osztálybeli új koncepcióval is felcsigázza az érdeklődést.

A C70-est már megismertük tavaly a Frankfurti Autószalonon. Az elegáns C70 utód tipikus Volvo, az S40-es “lebegő” középkonzoljával és egy néhány másodperc alatt nyíló keménytetővel. Utóbbinak hála a C70-es hidegben egy mutatós kupé, kellő melegben pedig egy stílusos szoknyavadász autója.

Világpremier a teljesen megújult S80-as, amihez elődjénél lágyabb formákat álmodtak meg a tervezők. Ennek köszönhetően egy jóval harmonikusabb és cseppet sem hivalkodó luxusautó született, amit már a teljesítmény szempontjából is a lgjobb európai konkurensekhez lőttek be.

Az eddigieknél dinamikusabb és kifinomultabb száguldást tesz lehetővé a V8-as, 4,4 literes benzinmotor, amit eddig csak az XC90-ből ismerhettünk. A 315 lóerős teljesítmény már sok lenne az első kerekeknek, így ez a változat kizárólag összkerék-hajtással lesz kapható.

Újnak számít a motorpalettán a 238 lóerős hathengeres szívómotor is, ami a benzinesek között a 2,5 T jelzésű, 210 lóerős öthengeres turbómotor mellett kapható. A dízeleket a 185 lovas D5, valamint a 163 lovas 2.4D képviseli.

A belsőt prémium igényű anyagokkal és szolgáltatásokkal kívánja vonzóbbá tenni a Volvo, ezek közé tartozik a távolságtartó tempomat, valamint a csúcsminőségű hifirendszer, amihez ezúttal az Alpine segítségét kérték. A biztonságáról elhíresült svéd autógyár új fejlesztésekkel is előrukkolt az S80-asban.

Az új balesetmegelőző rendszer sípoló hanggal és a szélvédőn piros fénnyel próbálja felhívni az elbambult vezető figyelmét a veszélyhelyzetre, és ha a baleset már nem kerülhető el, akkor felkészíti a fékrendszert a maximális fékhatás kifejtésére. A holtteret egy kamera figyeli, a veszélyre egy kigyulladó fény figyelmezteti a vezetőt a visszapillantó tükörben.

Az opcionálisan rendelhető PCC (Personal Car Communicator) a tulajdonos kényelmét és biztonságát szolgálja. Ez nem egy egyszerű távirányító, inkább egy kommunikátor. Felismeri a központi zár és a riasztó aktuális állapotát, de az érzékeny szívverés érzékelő azt is képes elárulni, ha valaki elbújt a kocsiban.

Az S80-asnál is érdekesebb talán a Detroiti Autószalonon már debütált C30-as koncepció. Ezzel az újdonsággal a Volvo többek között a VW Golfnak, az Audi A3-nak és az egyes BMW-nek kíván versenytársát állítani. Kifejezetten jól mutat a C30-as, ami, ha hihetünk az ígéretnek, alig tér el a Párizsban bemutatásra kerülő szériagyártású változattól. Részletes bemutató itt.