Másfél év alatt elkészült a sorozatgyártásra kész modell a Ford Focus Vignale tanulmányból. Az újdonsággal a Ford is szerencsét próbál a sokasodó kupé-kabriók között. A gyár szándéka szerint egy élvezetesen vezethető, de a mindennapos strapára is kitűnően befogható autó jött létre a hatodik Focus modellel.

A Ford kétrészes nyitható kemény tetőt alkalmaz az utóbbi időben elterjedő (Volvo C70, VW Eos, Opel Astra TwinTop) háromrészes megoldások helyett. Az autót kupéként használva több, mint 500 literes a csomagtér, ami bármely családi limuzinnak becsületére válna.

Kétféle benzines és egyféle dízelmotorral lesz kapható a legújabb kupé-kabrió. Az alapváltozat a 100 lóerős 1.6-os lesz, fölötte a kétezres benzines jön 145 és a kétliteres turbódízel 136 lóerős teljesítménnyel.

Az autó tervezése és megvalósítása a Pininfarin stúdióval együtt folyt, a gyártását is az olasz partner végzi 2006 közepétől. A Focus CC az első európai Ford modell nyitható keménytetővel, amelyből évente 20 000 darab készül Itáliában. Összehasonlításképp: 2005-ben Európában 442 000 darab Focus talált gazdára. A Focus család sikerét bizonyítja a C-Max egyterűből 2003-as bemutatása óta eladott 370 000 autó.

Az idei Genfi szalonra sorozatgyártású autóvá érett két korábbi tanulmány. Az egyik a Ford nagy egyterűje, az új Galaxy, amelyet Frankfurtban még szériaközeli koncepcióautóként láttunk. A Galaxy egy kimondottan nagy utazóautó, elsősorban a Renault Grand Espace ellenfele lehet.

A másik Ford egyterűnek nincs közvetlen elődje. Az új S-Max egy 5+2 személyes, de a megszokott batároknál sportosabbra hangolt és fiatalosabb egyterű. Testhez illő vetélytársként hirtelen a Mitsubishi Grandis jut eszünkbe, de tágabb értelemben vett ellenfele többek között a SEAT Alhambra és a Fiat Ulysse is.