Nem csak a Turbo-t leplezi le a Genfi Autószalonon a Porsche, de bejelentették, hogy az új GT3-ast is megismerheti a nagyközönség, a kétüléses sportkocsi értékesítését májustól kezdik meg Európában.

A kocsi alapára 93 ezer euró (23,5 millió forint), ám az adókkal ennél magasabb lesz a vételár, Németországban például 108 ezer euró (27,3 millió forint). Nem akármit kapnak azonban a pénzükért a vevők, hiszen a Porsche egy valódi versenyautót szabadít rá az utakra.

415 lóerőt tud a 3,6 literes boxermotor, ami 115,3 lóerős literteljesítménynek felel meg. Ám amire igazán büszke a gyártó, hogy a GT3-as motorjánál jobban egyik hasonló hengerűrtartalmú erőforrást sem lehet pörgetni. A maximális fordulatszám a korábbi modellhez képest 200-al magasabban 8400-as fordulat/percnél van. Ahhoz, hogy ezt elérjék, szinte teljesen új motort készítettek, új hengerfej, új mozgó alkatrészek, új kipufogó csatlakoznak a blokkhoz.

Hatfokozatú sebességváltó és hátsókerék-hajtás szerepel az autó repertoárjában. A korábbihoz képest az első fokozatot kivéve az összes többit rövidebbre vették, a kocsit önzáró differenciálművel is ellátják. Az új GT3-asnak elegendő 4,3 másodperc, hogy álló helyzetből elérje a 100 km/órát, de a 160-as tempó teljesítéséhez sem kell több 8,7 másodpercnél. A kocsi végsebessége 310 km/óra.

Ahhoz, hogy a pilóta minden helyzetben a legjobb gyorsulást produkálhassa, kis segítséget is kap a számítógéptől. Ebben a változatban ugyanis egy felvillanó fény jelzi a vezetőnek az ideális váltási pillanatot.

Most először aktív futóművel látták el a GT3-ast. Normál helyzetben az autó felfüggesztése hasonló karakterisztikájú, mint az előző modellé volt. Ám sport módban még keményebb csillapítást használhat a tulajdonos, ami különösen előnyös versenypályán. Menetstabilizáló elektronikát itt nem alkalmaznak, csak a Carrera GT-ben már bevált elektronikus vezérlésű kipörgésgátlót, ami nem fékez, hanem a motorvezérlésen keresztül csökkenti a kerekekhez érkező nyomatékot.

Küllemében nem üt a GT3, hiszen az új spoilerek már ismerősek lehetnek a 997-es versenyautóról és a Carrerahoz kapható Aero Kit-ről. A csomagtartó elejénél lévő nyílásról illetve az egyedi hátsó lökhárítóról azonban azonosítani lehet a kocsit.

Az utastérbe piros biztonsági övek és versenyülések kerülnek, amelyeket a kormányhoz, a váltókarhoz és az ajtópanelekhez hasonlóan nappa bőrrel vonnak be.