2001-ben mutatta be a Lamborghini a Murcielago-t, így mostanra ráfért egy kis frissítés, amit el is végeztek, az eredmény pedig az LP 640 néven futó modell. A kocsi neve a motorra utal, a két betű a hosszában beépített középmotorra (Longitudinale Posteriore), míg a 640 annak teljesítményére. Az LP640 legfontosabb újítása, hogy az olasz gyártó átdolgozta az erőforrást. A V12-es motor furatának, löketének megnövelésével és a főtengely cseréjével a korábbi 6,2-ről 6,5 literre nőtt a hengerűrtartalom.

Emellett új hengerfejet kapott a blokk, amelyben már változó szelepvezérlés kapott helyet, de megújult a kipufogórendszer is. Nem is meglepő, hogy 580-ról 640-re emelkedett a motor maximális teljesítménye, amellett, hogy a nyomatéka 10 newtonméterrel gazdagodva 660-ra nőtt. A tervezők a nagyobb erőkhöz igazították a hátsó differenciálművet, a féltengelyeket és a hatfokozatú nyomatékváltót is. Maradt azonban továbbra is a viszkokuplungos négykerék-hajtás, ami 70-30 arányban osztja meg a nyomatékot a hátsó és az első tengelyek között. Szélsőséges esetben az összes nyomaték juthat egyetlen tengelyre is.

3,4 másodperc alatt gyorsul százra a 640 lóerőre izmosított Murcielago

3,4 másodperc alatt gyorsul százra a 640 lóerőre izmosított Murcielago


Az erősebb blokk a menetteljesítményekben is meglátszik, az LP640 0,4 másodpercet ver a hagyományos Murcielagora, azaz 3,4 másodper alatt sprintel 0-ról 100-ra. Az átalakított jármű végsebessége 338 km/óra. A fékek terén is tetten érhető a felfegyverkezés, mert a hagyományos acéltárcsák mellett karbon-kerámia féktárcsákkal is felszerelhető a Murcielago. Utóbbiakat 380 milliméteres féktárcsával és hatdugattyús féknyergekkel szerelik.

Persze nem csak technikailag változtattak a kocsin, de látványban is felfrissítették. Egyaránt új az első és a hátsó lökhárító is, utóbbi alá egy diffúzort is kialakítottak és a kipufogóvéget is beleépítették. Megújult a hátsó lámpa, de aerodinamikai okokból átdolgozták a külső tükröket és a ablakmosó fúvókát is.

Kényelmesebb ülések és új műszerfal került az utastérbe

Kényelmesebb ülések és új műszerfal került az utastérbe


Felárért a megrendelő a motorháztető közepén kialakított lamellákat áttetsző anyagból is kérheti, így téve közszemlére a Sant’ Agata-i erőművet. A korábbiaktól eltérő formájú felnikkel szerelik a kocsit, az új ötküllős felnik is 18 colosak. Ezeken elöl 243/35, hátul 335/30-as abroncsok vannak. Az utastérben új műszerfallal és steppelt bőrborítással találkozhatunk. A tervezők átalakították az üléseket, azok a nagyobb kényelem érdekében valamelyest szélesebbek lettek.

Egyelőre nem biztos az autó sorsa, de a hírek szerint egy ideig a hagyományos Murcielago mellett készül majd, ám később az megszűnik és csak az LP640-et lehet megvenni.