A Mercedes-Benz tavaly mutatta be Euro 5 besorolású haszonjárművét, amely elsőként teljesítette ezt a környezetvédelmi normát. Az Actros után ma már az Axor és az Atego sorozat tagjai is rendelhetők ilyen kivitelben, mostanra pedig a termelés elérte a tízezredik járművet. Ezeket a BlueTec-es járműveket alapul véve kb. kétharmad a Mercedes-Benz-modellek aránya az Euro 4-es és Euro 5-ös tehergépkocsik európai állományán belül.

A beérkező megrendelések közel 98 %-a Euro 5-ös besorolású járművekre vonatkozik, amik már most teljesítik a majd csak 2009-ben hatályba lépő környezetvédelmi norma előírásait. Ezek a járművek akár 80 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot és szilárd szennyezőanyagot bocsátanak ki a környezetbe, mint amennyit a jelenleg érvényben lévő előírások megengednek.

A motorok továbbfejlesztése és a kipufogógáz-utókezelés képezi a BlueTec technológia alapját. Az égés hatékonyságának köszönhetően szűrt kipufogógázéval vetekszik a korszerű dízelmotorokból távozó nyersgáz finompor- és koromtartalma.

A BlueTec-es járművek nemcsak kevesebb gázolajat fogyasztanak, hanem akár 150 000 kilométeres állandó szervizintervallummal rendelkeznek, de kevésbé érzékenyek az üzemanyag minőségére is. Utóbbi főleg akkor fontos szempont, ha olyan területekre szállítanak árut, ahol nem lehet csökkentett kéntartalmú gázolajat tankolni.