Tavaly valamelyest javultak a baleseti mutatók hazánkban 2004-hez képest. A halált okozó ütközésekkel együtt enyhe csökkenés figyelhető meg a sérüléssel járó balesetek terén is. Itt két százalékos a javulás a 2004-es évhez képest. A legnagyobb javulást a Dél-Alföldön regisztrálták. A csökkenés főként Bács-Kiskun megyének köszönhető, ahol 9%-kal kevesebb baleset történt. Látványosan, 11 százalékkal esett az ittasan okozott balesetek száma is, Csongrádban pedig csupán feleannyi balesetben játszott szerepet az alkoholfogyasztás, mint 2004-ben.

A csökkenéssel párhuzamosan viszont Bács-Kiskunban történtek a legsúlyosabb balesetek. Itt 100 balesetből 10 halálos kimenetelű volt; a hat százalékos országos átlaggal szemben.

Csupán egyetlen régióban mutatott növekedést a balesetek száma, ez pedig a dunántúli terület, ahol 7 százalékkal történt több baleset, mint 2004-ben. Itt Veszprém megye mutatta a legnagyobb romlást, a balesetek számának 15 százalékos növekedésével.

A statisztika szerint a legbiztonságosabb autópályán autózni, míg a legveszélyesebb a lakott területen történő vezetés. Nem meglepő, hogy a legtöbb esetben személyautók okozzák a balesetet, a teherautók és a kerékpárosok viszont egyformán veszélyesek a többi közlekedőre. Legnagyobb mértékben a motorosok teljesítménye romlott, ők 17 százalékkal több balesetet okoztak, mint 2004-ben.