Mindössze 3,8 méter hosszú a koncepcióautó, alig nagyobb a MINI-nél, de szélessége (1932 mm) jóval nagyobb autókéval vetekszik. Egyedi arányai mellett kocka külseje és izgalmas formai megoldásai teszik igazán ütőssé a Hornetet. Az autó formáját raliautók inspirálták, ezt alátámasztják a széles sárvédők és a lökhárítóban látványosan elterülő intercooler.

Kis mérete ellenére négy ajtót kapott a Dodge, amik a Mazda RX-8-hoz hasonlóan egymással szembe nyílnak. A szinte mindenütt függőleges üvegfelületekkel határolt dobozforma és a keskeny ülések, az apró autóban is elegendő helyet adnak az utasok számára, a csomagoknak pedig a hátsók mellett a jobb első ülés lehajtásával is extra helyet lehet kialakítani. Az ülések is az egyszerűség jegyében születtek, maximum padnak lehet őket nevezni.

A tágasságérzetre még a nagyméretű üvegtető is rásegít. Az utastér minél praktikusabb kialakítása érdekében a tervezők űrkabinokat tanulmányoztak, mint a praktikus helykihasználás mintapéldáit.

Az 1409 kilogrammos autó dinamikus mozgatásáról az 1.6 literes, tizenhat szelepes 170 lovas motor gondoskodik, amit kompresszorral láttak el. A legnagyobb nyomaték 224 newtonméter. Nem kizárt, hogy ez az erőforrás a MINI Cooper S négyhengeresének közeli rokona. Hatfokozatú manuális váltó továbbítja a motor erejét a 19 colos első kerekek felé, amiken egyedi 185/50-es abroncsok vannak. A Hornet gyorsulása százig 6,7 másodperc, míg csúcssebessége 209 km/óra körül alakul.

Nem tudni, lesz-e sorozatgyártású modell a Hornetből, de a Dodge már korábban jelét adta annak, hogy a Caliber mellett egy kisméretű autót is bemutat majd az európai piacon.